ندای گیلان:یونس تجربه‌کار در جمع خبرنگاران به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی در سال 79، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی، انسان‌سازی و مدیریت جهادی در جامعه از اهداف سازمان بسیج سازندگی است تا بتوانیم مدیران آینده جامعه را از بین این افراد انتخاب کنیم. وی با اشاره به فعالیت تمام گروه‌ها در بسیج سازندگی […]

ندای گیلان:یونس تجربه‌کار در جمع خبرنگاران به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی در سال 79، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی، انسان‌سازی و مدیریت جهادی در جامعه از اهداف سازمان بسیج سازندگی است تا بتوانیم مدیران آینده جامعه را از بین این افراد انتخاب کنیم.

وی با اشاره به فعالیت تمام گروه‌ها در بسیج سازندگی تصریح کرد: در ایام تعطیلات فعالیت گروه‌های جهادی با تحصیلات کارشناسی مختلف و ارشد، دانشجو، دکترا و… برای خدمت‌رسانی به مردم روستاهای محروم حضور می‌یابند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی گیلان به دیدار این بسیج با مقام معظم رهبری در سال 79 اشاره کرد و افزود: در این دیدار پیشنهاد تشکیل بسیج سازندگی برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم مطرح و به دنبال آن انجام شد.

وی غنی‌سازی اوقات فراغت، کمک به دولت در محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال جوانان را از دیگر اهداف مهم بسیج سازندگی عنوان کرد و یادآور شد: اهداف طرح‌های بسیج سازندگی کوتاه‌مدت، فراگیر و عام‌المنفعه است و در مناطق صعب‌العبور این طرح‌ها اجرایی می‌شود.

تجربه‌کار ادامه داد: در 20 بهمن سال 86 قانون در مجلس تصویب شد که بسیج سازندگی می‌تواند با تمام دستگاه‌ها تفاهمنامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیج در دوران دفاع مقدس کارآمدی خود را به صورت عملی به نمایش گذاشت، خاطرنشان کرد: حضور بسیج در دفاع از حریم انقلاب و ولایت پررنگ بوده است.

این مسئول نقش بسیج در حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، برف و..و را پررنگ‌ خواند و افزود: از توانمندی بسیج اقشار و متخصصان بهره گرفته می‌شود.

وی ارائه ویزیت رایگان با استفاده از توان بسیج جامعه پزشکی را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و گفت: بسیج جامعه پزشکی گیلان با برپایی بیمارستان صحرایی در صومعه‌سرا، املش و رودبار به مناسبت هفته سلامت حضور یافتند و داروی رایگان بین مردم توزیع کردند.

تجربه‌کار نقش بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی را نیز با اهمیت دانست و تصریح کرد: دو سال پیش این بسیج در راستای اقتصادی مقاومتی تشکیل شده و در بحث‌های علمی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای و نظارت بر اجرای پروژه‌ها همگام با کشاورزان هستند.

وی اضافه کرد: در کنار هر 8 تا 10 کشاورز یک مهندس کشاورز قرار دارد که حضور آنها در افزایش سطح تولید بسیار تاثیرگذار است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی گیلان همکاری با بسیج مهندسان عمران و برپایی اردوهای هجرت دانشجویی با کمک مراکز دانشگاهی را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و یادآور شد: بسیج طلاب نیز برای اردوهای جهادی اعزام می‌شوند.

وی از افتتاح 292 طرح اقتصاد مقاومتی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این افتتاح شامل مزرعه 25 هکتاری پرورش ماهی گرمابی با استفاده از آب‌بندان‌ها است که به صورت چندمنظوره استفاده می‌شود.

تجربه‌کار افتتاح دو واحد مسکن محرومان و یک واحد در لنگرود و بهره‌برداری سالن قارچ دکمه در لنگرود، یک واحد مسکونی و کارگاه تولیدی قارچ در فومن و… را از دیگر برنامه‌های افتتاحیه سازمان بسیج سازندگی گیلان برشمرد.

وی اعزام حلقه‌های صالحین به اردوهای یک‌روزه برای خدمت‌رسانی به مردم را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و متذکر شد: در روز 17 اردیبهشت دیدار با آیت‌الله قربانی امام جمعه رشت برگزار می‌شود.

این مسئول حضور در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در مصلای نماز جمعه رشت و… را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.