رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح 17 خانه بهداشت و آزمایشگاه این نهاد در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش ندای گیلان: انوش برزیگر با تبریک روز پزشک و گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: در هفته دولت امسال خانه‌های بهداشت و آزمایشگاه در حوزه بهداشت و درمان گیلان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه 17 خانه بهداشت و آزمایشگاه مرکزی در هفته دولت افتتاح می‌شود، تصریح کرد: خانه‌های بهداشت در روستاهای انبارسر، سالکده، سیاه‌خالسر، شانکاور، لادمخ، تره‌بو، لیسه‌رود و گلاب‌محله مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان افتتاح خانه‌های بهداشت در روستاهای بی‌تم، شیخ‌نشین، یوردم، شولم، خشنودهان، خسروآباد و نصرالله‌محله را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.
وی از افتتاح مرکز بهداشتی درمانی منجیل در هفته دولت خبر داد و گفت: فرمانداری‌های رشت و شفت نیز هنوز پروژه‌های بهداشتی و درمانی خود را اعلام نکرده‌اند.
برزیگر در ادامه به امضای تفاهمنامه علوم‌پزشکی با دانشگاه گیلان اشاره کرد و افزود: این تفاهمنامه در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی و اجرایی طرفین انجام شده است.
وی تحقق آرمان‌های نقشه جامع علمی کشور از طریق توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری را از دیگر اهداف تفاهمنامه مذکور ذکر کرد و یادآور شد: این تفاهمنامه در هفت ماده، 40 بند و یک تبصره به امضا رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان توسعه بهداشت و سلامت و نیل به خوداتکایی ملی و نیز گسترش توان علمی در برطرف شدن مشکلات علمی و تحقیقاتی را از جمله اهداف دیگر تفاهمنامه مذکور برشمرد.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: در گیلان 97 درصد مردم از اجرای این طرح رضایت دارند و امیدواریم با اجرای برنامه‌های درست به بیماران خدمات ارزنده‌ای ارائه کنیم.
برزیگر تجمیع بیمه‌ها و قطع ارتباط مالی بین بیمار و گروه‌های پزشکی در راستای تداوم طرح نظام سلامت را امری مهم عنوان کرد./فارس