همزمان با پنجمین روز دهه فجر و با حضور سرپرست فرمانداری رشت، 31 پروژه گردشگری، خدماتی و عمران روستایی با مجموع اعتبار 34میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای گیلان از رشت، در پنجمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور حمید رضا امام پناهی، احمدی سنگری و سردار آقازده نمایندگان مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، ۳۱ پروژه گردشگری، خدماتی و عمران روستایی در بخش سنگر به بهره برداری رسید.

 سرپرست فرمانداری رشت در حاشیه افتتاحیه پروژه های بخش سنگر، اظهار داشت: برای به بهره برداری رسیدن این پروژه ها ۳۴ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

 وی با اشاره به اینکه، اقامتگاه بومگردی روستای کچا بخش سنگر با همت بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر  ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان امروز به بهره برداری رسید، افزود:  از این مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید بوده است.

امام پناهی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه برای ۵ نفر اشتغال به صورت مستقیم ایجاد شده است، تصریح کرد: شهرستان رشت ۳۰  بوم گردی داشته که ۷ بومگردی آن در بخش سنگر واقع شده است.

سرپرست فرمانداری رشت به افتتاح سردهنه و دریچه گذاری نهر واقع در روستای سراوان بخش سنگر اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از این پروژه ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی مشکلاتشان برطرف می شود که برای این پروژه  ۴۱۱ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه، ساختمان راهدار خانه سراوان متعلق به اداره راهداری و حمل نقل جاده ای با ۲۵۰ متر زیر بنا و اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان نیز امروز افتتاح شد، خاطر نشان کرد: افتتاح متمرکز ۲۲ پروژه توسعه و تقویت برق بخش سنگر با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز از پروژه های امروز در این بخش  می باشد.

امام پناهی در پایان تصریح کرد: افتتاح متمرکز ۶ پروژه حوزه شهری سنگر «شهرداری» با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از خدماتی بوده که امروز در این بخش برای برطرف شدن بخشی از مشکلاتشان در سنگر افتتاح یا به بهره برداری رسیده است.