۱۲ طرح زیرساختی و تولیدی در منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی صبح امروز (پنجشنبه) با دستور آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهوری و حضور دکتر عباسی استاندار گیلان افتتاح شد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی،پروژه های افتتاح شده در حوزه های زیرساختی و طرح‌های تولیدی بخش خصوصی است که با مجموع سرمایه گذاری سه هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی، زمینه ساز ایجاد شغل مستقیم و غیر مستقیم برای ۳۵۵ نفر خواهد بود.

پنج طرحی که با دستور دکتر رییسی مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت؛ در زمینه امکانات، تجهیزات و خدمات بندری و حمل و نقلی و هفت طرح دیگر هم شامل افتتاح واحدهای تولیدی صنعتی است.

دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان در حاشیه حضور در این مراسم در جمع خبرنگاران؛ با اشاره به اشتغال ایجاد شده با افتتاح طرح های افتتاحی امروز، استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی در جهت انجام تعهدات اشتغال استان را مورد تأکید قرار داد.

وی ادامه داد: با تکمیل خط ریلی رشت – کاسپین و نیز راه اندازی کشتی های رو – رو و کامیون‌بر، زمینه اشتغال بیش از دو هزار نفر ایجاد می شود.

استاندار گیلان با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران متعدد برای مشارکت در عرصه های مختلف استان، گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌ها، شرایط خوبی مهیا شده تا به‌ویژه با توسعه تولیدات دانش بنیان، شعار راهبردی سال‌جاری که از برنامه های مهم دولت سیزدهم و مجموعه مدیریت استان نیز است؛ محقق شود.