فرماندار فومن گفت: کانون خبرنگاران و روزنامه نگاران همزمان با فرا رسیدن هفته خبرنگار در فومن افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار فومن ظهر امروز(29تیر) در جلسه هماهنگی  تشکیل کانون خبرنگاران و روزنامه نگاران فومن در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه اصحاب رسانه باید در نوشتن مطالب انصاف را در نظر داشته باشند و فقط حاشیه‌ها را نشر ندهند، اظهار کرد: فرهنگ مثبت اندیشی را باید در جامعه گسترش داد.

 

وی با بیان اینکه ما موافق انتقاد سازنده هستیم، افزود: اصحاب رسانه باید علاوه بر نوشتن نکات منفی ادارات، به عملکرد مثبت آنها هم بپردازند.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه وقتی مسئولی کاری برای شهرستان انجام می‌دهد باید این امر توسط خبرنگاران بازتاب مثبت داشته باشد، گفت: سلامت و امانت در خبر رسانی و جهاد رسانه‌ای در برابر تهاجم رسانه‌ای جهان استکبار از عناصر مهم در حوزه خبرنگاری است.

 

مومنی‌زاده با بیان اینکه اصحاب رسانه علاوه به رسیدگی به مشکلات و ضعف‌های مدیران، به عملکرد مثبت آنها هم بپردازند تا در جامعه امید را افزایش دهند، تصریح کرد: انعکاس خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کاری است که خبرنگاران انجام می‌دهند و در این راستا انتقاد سازنده پذیرفتنی است و این موضوع با تخریب افراد تفاوت دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: افتتاحیه کانون خبرنگاران همزمان با هفته خبرنگار در شهرستان فومن انجام شود.

 

یوسف نیک انجام، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره به تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران، اظهار کرد: نشریات دارای مجوز به عنوان هیئت موسس کانون خبرنگاران می‌باشند.

 

وی با بیان اینکه کانون خبرنگاران بعد از شش ماه اساسنامه را تهیه و رای گیری کردند و هیئت مدیره اصلی را تشکیل دادند، افزود: اساسنامه این کانون بعد از پیگیری‌های لازم تصویب شد.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی  فومن با اشاره به افتتاح کانون خبرنگاران گفت: هدف از تشکیل کانون رسیدگی به مشکلات خبرنگاران و پیگیری و نظارت است.