در دومین روز از هفته دولت، ۱۴ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی مدارس گیلان با هزینه بیش از ۴۱ میلیارد تومان به صورت همزمان با حضور استاندار گیلان در شهرستان فومن افتتاح شد.

به گزارش ندای گیلان از فومن،در دومین روز از هفته بزرگداشت دولت، ۱۴ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی مدارس گیلان شامل ۶۳ کلاس درس، مجتمع فرهنگی و سالن ورزشی با هزینه بیش از ۴۱ میلیارد تومان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) به صورت همزمان با حضور استاندار گیلان در مجتمع آیت‌الله بهجت شهرستان فومن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار گیلان در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران، به ۳۳ پروژه عمرانی و اقتصادی آماده افتتاح فومن در هفته دولت با هزینه ۳۰ میلیارد تومان اشاره و اظهار کرد: این پروژه‌ها با منابع دولتی و تسهیلات بانکی در راستای اعتلای شهرستان، ایجاد اشتغال و تحقق شعار سال تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها به مرحله اجرا درآمده است.

 زارع به افتتاح ۱۴ پروژه مجموعه نوسازی مدارس گیلان نیز اشاره و اضافه کرد: این پروژه‌ها به مردم عزیز، بهره‌برداران گرانقدر به ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان سخت‌کوش تقدیم می‌شود.

این پروژه‌ها شامل سالن ورزشی لطف الهی لوندویل آستارا، تخریب و بازسازی مدرسه ۱۲ کلاسه شهید باهنر املش، تکمیل کانون فرهنگی در مجموعه مدرسه قرآنی شهید گل آور بندرانزلی، تکمیل آموزشگاه متوسطه اول تازه آباد تالش، تخریب و بازسازی مدرسه ضمیری فشتکه خمام، تخریب و بازسازی مدرسه حکمت جیرگل رحمت آباد، تکمیل سالن چندمنظوره آموزشگاه شهید مولایی شفت، تخریب و بازسازی مدرسه ۹ کلاسه حضرت رقیه صومعه‌سرا، احداث مجتمع فرهنگی آیت‌الله بهجت و تکمیل سالن ورزشی امام جعفر صادق گشت فومن، تکمیل مدرسه سه کلاسه رودبنه و تکمیل فاز دو آموزشگاه پارسی لاهیجان، تکمیل مدرسه شش کلاسه دریاست لنگرود و تکمیل مدرسه سه کلاسه مرکیه ماسال است.

با افتتاح این طرح‌ها ، ۱۰ هزار و ۵۲۳ متر مربع به زیربنای فضاهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی مدارس افزوده شده است.

صبح امروز نیز  ۲۶ پروژه صنعتی و هفت طرح ورزشی استان با مجموع هزینه بالغ بر ۳۱۳ میلیارد تومان به صورت همزمان با حضور استاندار گیلان در رشت مورد بهره‌برداری قرار گرفت