رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی در مراسم افتتاح مجتمع تصفیه خانه فاضلاب شرکت ورشکسته مرغ کیسم در آستانه اشرفیه حضور یافت و در نشست بررسی مشکلات این شرکت شرکت کرد.

به گزارش ندای گیلان از آستانه اشرفیه،حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان و سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی در مراسم افتتاح مجتمع تصفیه خانه فاضلاب شرکت ورشکسته مرغ کیسم در آستانه اشرفیه حضور یافت و در نشست بررسی مشکلات این شرکت شرکت نمود.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه شرکت مرغ کیسم در سنوات قبل بازار مرغ استان گیلان و استان‌های هم جوار را رونق داده اظهار داشت: با تصمیماتی که در سنوات گذشته اتخاذ شد این شرکت زیر بار تعهدات و فشارهای مالی و خلف وعده مسئولان و نفوذ برخی افراد سودجو زمین گیر شده و نتوانست به تولیدات خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه اکنون با کمک اداره تصفیه و ورشکستگی سرمایه گذار مناسبی برای این شرکت در نظر گرفته شده و تولیدات آن بار دیگر آغاز شده است افزود: واحد تصفیه و ورشکستگی از سال ۱۳۹۹ در دادگستری استان به ریاست یکی از قضات با تجربه و متعهد تشکیل شده و با پیدا کردن سرمایه گذاران دارای اهلیت برای استیفای حقوق بستانکاران و رونق تولید به واحد‌های تولیدی ورشکسته جانی دوباره می‌بخشد و اکنون این واحد‌ها با افزایش ظرفیت اشتغال به دو برابر قبل فعالیت می‌نمایند.

دادستان مرکز استان در ادامه خاطر نشان کرد: عده‌ای سودجو و طمعکار با ایجاد موانع برای شرکت‌های موفق آنان را به مرز ورشکستگی رسانده و در امر تولید اختلال ایجاد می‌کنند.

وی فروش دستگاه‌ها را یکی از معضلات جدی واحد‌های تولیدی ورشکسته در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: در حال حاضر با اقدامات دستگاه قضایی هیچ طلبکاری نمی‌تواند ماشین آلات و دستگاه‌های کارخانه‌های فعال را به فروش رسانده و برای تغییر کاربری آن اقدام نماید.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به ورشکستگی شرکت مرغ کیسم در سنوات گذشته و صلاحیت‌های ذاتی اداره تصفیه امور ورشکستگی مبنی بر اداره اموال و ادامه فعالیت‌های بازرگانی ورشکسته اظهار داشت: با تلاش‌های اداره ورشکستگی دادگستری استان گیلان این واحد تولیدی به شرکت سپید ماکیان واگذار شده و اکنون با حدود ۴۵۰ کارگر به تولیدات خود ادامه می‌دهد و بستر مناسبی برای اشتغال ساکنین منطقه است.

وی دغدغه‌های زیست محیطی و آلایندگی پساب‌های مضر این شرکت را یکی از مشکلات ساکنین منطقه و اراضی کشاورزی مجاور آن عنوان نمود و گفت: با پیگیری‌های دستگاه قضایی در فاصله زمانی کوتاهی تصفیه خانه‌ای به مساحت ۵۰۰ مترمکعب و با هزینه ۱۸ میلیارد تومان تاسیس شده که امروز به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

آقایی در پایان ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این تصفیه خانه، مشکل بوی نامطبوع پخت ضایعات مرغ که موجبات نارضایتی مردم منطقه را فراهم کرده است نیز به زودی مرتفع خواهد شد.