۳ طرح توسعه یک شرکت دانش بنیان صنایع ماشین سازی در لاهیجان و یک شرکت تولیدی صنایع غذایی و بهداشتی در لنگرود امروز با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان،طرح توسعه یک واحد ماشین سازی، شامل افزایش ظرفیت تولید ماشین آلات تمام اتوماتیک صنایع غذایی و خطوط کامل تولید کیک، کلوچه، بیسکویت و شکلات با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریال و اشتغال ۴۰ نفر امروز با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

همچنین طرح توسعه واحد دیگری از این مجموعه ماشین سازی شامل طراحی و ساخت ماشین آلات تمام اتوماتیک تولید محصولات آردی و نان صنعتی با ۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ظرفیت اشتغال برای صد نفر نیز امروز با حضور دکتر اسدالله عباسی کلنگ زنی شد.

استاندار گیلان امروز در مراسم افتتاح این طرح‌ها در لاهیجان، با تاکید بر ارتباط صنعت با دانشگاه، گفت: دانش بنیان کردن واحد‌های تولیدی، مهم است و برای حمایت از این واحد‌ها و تامین سرمایه در گردش، به این واحد‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

دکتر اسدالله عباسی با تاکید بر بازدید مدیران از واحد‌های تولیدی و تصمیم گیری درست برای رفع مشکلات این واحد‌ها در همان محل ، افزود: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، همه ما وظیفه داریم برای تحقق این شعار تلاش کنیم.

وی همچنین تجاری سازی و بازاریابی علمی را در رونق کسب و کار واحد‌های تولید استان مهم عنوان کرد.

استاندار گیلان همچنین از بخش‌های مختلف این شرکت دانش بنیان نیز بازدید کرد.

همچنین دکتر اسدالله عباسی در سفر به شهرستان لنگرود ، ضمن بازدید از یک شرکت تولید مواد غذایی و بهداشتی، طرح توسعه این شرکت را هم افتتاح کرد.

استاندار گیلان در مراسم افتتاح طرح توسعه این شرکت تولیدی گفت: این شرکت در کنار فرآوری چای و بسته بندی آن، با خرید برگ سبز چای، با قیمتی بالاتر از قیمت مصوبه دولت از چایکاران باعث توسعه صنعت چای و رضایت چایکاران شده است.

دکتر اسدالله عباسی در ادامه این مراسم، با اشاره به آب رسانی به شالیزار‌های گیلان به رغم کم آبی امسال، افزود: با تشکیل قرارگاه جهادی در استان و شهرستان‌ها، به تدریج و تا برداشت محصول برنج، حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب به شالیزار‌های استان آب رسانی می‌شود تا محصول با کیفیتی به بازار عرضه شود.

وی تاکید کرد: مدیران استان مکلف می‌کنیم تا با خدمات رسانی به مردم به ویژه تولیدکنندگان بخش‌های کشاورزی، زنجیره ارزش بخش کشاورزی از تولید تا عرضه و مصرف حفظ شود.