فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: از هفته آینده آماده استقبال از زائرین خارجی اربعین حسینی در این شهرستان مرزی هستیم.

به گزارش ندای گیلان از آستارا، یونس رنجکش در نهمین جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا بیان کرد : کلیه اقدامات و هماهنگی های لازم برای استقبال و پذیرایی از زائرین خارجی پیاده روی جهانی اربعین حسینی در این شهرستان انجام گرفته و از اواسط هفته اینده با اغاز ورود زایرین ستاد استقبال و اسکان خدماتذخود را ارایه خواهند داد.

وی یاد آور شد : برای انجام خدمات مرتبط با حضور زایرین خارجی اربعین حسینی در آستارا که عموما از کشور آذربایجان هستند متناظر با ستاد اربعین استانی هفت کمیته در آستارا تشکیل و فعالیت ها که عموما توسط نیروهای مردمی انجام می شود توسط این کمیته ها ساماندهی و پشتیبانی خواهد شد.

فرماندار آستارا اضافه کرد  : پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۲هزار زائر از مرز آستارا وارد و به کربلا مشرف شوند که این تعداد در سال گذشته حدود ۹هزار نفر بود .

وی برگزاری نمایشگاه در کنار ستاد پذیرایی و اسکان و ارایه خدمات گذر مرزی و پزشکی چاپ برو شوری از برنامه ها و آداب زیارت و معرفی جاذبه های گردشگری مذهبی و طبیعی استان گیلان و آستارا واقع در مسیر راه تردد زایرین را از مهمترین اقدامات پیش بینی شده در مرز آستارا عنوان کرد و از مسولین استانی عضو ستاد خواست تا نسبت به پشتیبانی های  لازم هر چه سریعتر اقدام کنند.

رنجکش همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری پیاده روی جهانی اربعین حسینی در ابعاد مختلف به برگزاری نخستین همایش هم اندیشی بررسی فرصت ها و چالش های حضور زائربن خارجی اربعین حسینی در آستارا در هفته اینده خبر داد که در این شهرستان با حضور اساتید دانشگاه و شخصیت های اجرایی و فعالان ستاد استان و کشور بر گزار می شود.

در ادامه این جلسه فرماندار آستارا با حضور در پایانه مسافری مرز آستارا و امامزادگان این شهرستان از محل در حال اماده شدن  پذیرایی و استقبال و اسکان زایرین خارجی بازدید و دستوراتی را برای رفع مشکلات صادر کرد.