تصميمات جديدی از سوی دولت در راستاي حمايت از واحدهاي صنعتي و بهبود كسب و كار و توسعه فعاليت واحدها در حال رخ دادن است

به گزارش ندای گیلان از رشت، پیش از ظهر امروز طهمورث لاهوتی در جمع سرپرستان خبرگزاری های گیلان گفت:  تصميمات و اقدامات خوبی در امسال توسط دولت تدبیر و امید انجام پذیرفته که در حال عملیاتی شدن است.
وی تصریح کرد: تصميمات جديدی از سوی دولت در راستاي حمايت از واحدهاي صنعتي و بهبود كسب و كار و توسعه فعاليت واحدها در حال رخ دادن است.
لاهوتی بیان داشت: دو اتفاق خوب در صنایع کوچک  شهركهاي صنعتی ايران رخ داده است که يكی از آنها قرارداد این سازمان با معاونت صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت شناسایی 7500 واحد صنعتي و رفع مشكلات آنان است.
وی بیان داشت: وا حدهای صنعتی که دارای مشکل هستند بايد به سايت بهين ياب مراجعه و مشكلات خود را ثبت كنندو پس از ثبت يك كارگروه بنام رونق متشكل از ریيس سازمان صنايع و ريیس شهرك صنعتي و  دو معاونين آنها مسئوليت پایش حدود بيش از 600 واحد صنعتی در گيلان را خواهند داشت.
این مدیر موفق صنعتی گیلان بیان داشت: پس از بررسی مشکلات واحدهای صنعتی در حوزه مالی و سایر مشکلات در کارگروه رونق در كارگروه رفع موانع توليد که با حضور استاندار گیلان برگزار میشود مطرح شده و پس از تصمیم گیری واحدهای صنعتی جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهند شد.
وی بیان داشت: این تسهیلات با سود 18 درصد و بر اساس مکانیزم اعطای تسهیلات واحدهای صنعتی اعطا خواهد شد که سرمایه در گردش با بازپرداخت یک ساله که قابلیت افزایش زمان را دارد و اعطای تسهیلات برای طرح های نیمه تمام بالای 60 درصد و واحد های تولیدی که دارای حداکثر 100 نفر نیروی کار هستند است.
لاهوتی  تصریح کرد: واحدهاي صنعتي می توانند با مراجعه به سايت  مذکور بصورت الکترونیکی ثبت نام کرده و نیازی به مراجعه حضوری ندارند.
وی افزود: تا امروز 179 واحد  تولیدی در گيلان در سايت شركت كردند كه 80 شرکت در داخل شهرك صنعتي و مابقی در خارج شهرك صنعتي مشغول فعالیت هستند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان با بیان اینکه اين تسهیلات مالی براي شرکت هایی كه مشكل سرمايه در گردش و راكد هستند افزود: واحدهایی كه 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارند نیز شامل این تسهیلات می شوند.
این مسئول بیان داشت: صندوق ضمانت صنايع كوچك مي تواند تا 3 ميليارد تومان ضمانتنامه جهت اخذ تسهیلات برای واحدهای تولیدی صادر نماید.