نشست پرسش و پاسخ فیلم «هفت ماهگی» با ژست‌های طنزآمیز حامد بهداد برای عکاسان، مزه پراکنی‌های این بازیگر و البته اعتراض او نسبت به ساعت برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ فیلم‌های جشنواره برگزار شد

نشست پرسش و پاسخ فیلم «هفت ماهگی» با ژست‌های طنزآمیز حامد بهداد برای عکاسان، مزه پراکنی‌های این بازیگر و البته اعتراض او نسبت به ساعت برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ فیلم‌های جشنواره برگزار شد.

در آغاز این نشست که ساعت 11 روز پنجشنبه (15 بهمن ماه) در تالار سعدی کاخ جشنواره برگزار شد، حامد بهداد خطاب به خبرنگاران و عکاسان حاضر در جلسه گفت: نمی‌فهمم چرا شما عکاسان و خبرنگاران محترم حاضر می‌شوید این ساعت به نشست پرسش و پاسخ بیایید؟! برگزاری نشست در این ساعت از روز برای خبرنگاران و عکاسان مثل برده‌داری است!

او خطاب به برگزارکنندگان جشنواره افزود: لطفا دیگر در این ساعت‌ها نشست نگذارید.

در ادامه هاتف علیمردانی، نویسنده و کارگردان این فیلم با قدردانی از بازی بهداد در فیلمش گفت: اگر حامد نبود، این فیلم را نمی‌ساختیم، چون این فیلم به شدت وابسته به بازی اوست.

وی با اشاره به حادثه تصادف باران کوثری، دیگر بازیگر این فیلم که همزمان با پروسه فیلمبرداری این اثر رخ داد، اضافه کرد: خیلی عجیب است که هر پایانی برای فیلمنامه‌ام می‌نویسم، عینا در واقعیت رخ می‌دهد. فیلمنامه این فیلم از آغاز چنین پایان‌بندی داشت و تصادف باران، تغییری در آن ایجاد نکرد. روزی که متوجه تصادف او شدم، باور ‌می کردم این اتفاق در واقعیت رخ داده و تنها دغدغه‌ام این بود که باران جان سالم به در ببرد که خوشبختانه چنین شد.

در ادامه سخنان او حامد بهداد گفت: باران دختر چغر و محکمی است. اگر شناختی را که من از او دارم، شما هم می‌داشتید، از اول می‌دانستید که او جان سالم به در می‌برد.

1454569243151_hamid amlashi-16

علیمردانی در پاسخ به پرسشی درباره ممیزی فیلم بحث خیانت که در آن مطرح شده است، توضیح داد: ممیزی فیلم انجام شده است. به قول حامد بهداد همه ما درگیر یک رئالیسم کثافت اجتماعی هستیم. جامعه ما در حال پوست‌اندازی است و در تقابل بین سنت و مدرنیته گرفتار است که محصولش آدم‌های تازه به دوران رسیده‌ای هستند که نمی‌توانند خود را با شرایط جدید تطبیق دهند. در این وضعیت، خیانت بخش کوچکی از قصه ماست و همه آن نیست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منصور لشکری قوچانی، تهیه‌کننده این فیلم که پیش از این در فیلم «کوچه بی‌نام» با علیمردانی همکاری داشته است، گفت: در این دو فیلم حرف‌های نسل جوان را مطرح کردیم و خیلی دوست دارم فیلم سومی هم بسازیم، اما میزان ممیزی که به این فیلم خورد، ریسک ساخت فیلم سوم را خیلی بالا می‌برد، اما در هر حال همیشه دوست دارم از نسلی بگویم که تحت فشار رانت اقتصادی ضربه می‌خورد.

در ادامه باران کوثری، دیگر بازیگر فیلم در پاسخ به پرسشی درباره تصنعی بودن گریمش در صحنه تصادف فیلم توضیح داد: خوشبختانه تصادف من در واقعیت زمانی رخ داد که در نیمه دوم فیلمبرداری بودیم. از ارزش کار گریمور فیلم چیزی کم نمی‌کنم، اما صحنه تصادف فیلم کاملا چهره خودم است که بعد از تصادفم در واقعیت به آن حالت درآمده بود.

حامد بهداد هم در تکمیل این توضیحات افزود: صورت باران خیلی بدجور ضربه خورده بود و همه ما خیلی متاسف شدیم، اما فکر کردیم حالا که این فیدبک را دارد، در فیلم از همین چهره طبیعی‌اش استفاده کنیم. شاید بهتر بود کمی دست می‌بردیم و تعدیلش می‌کردیم.

افشین عزیزی، آهنگساز این فیلم هم با ابراز تاسف از کیفیت پخش صدای فیلم در برج میلاد افزود: دیشب همزمان با پخش فیلم اتفاق خیلی بدی در صدای آن افتاد و این اتفاقات زحمات گروه سازنده را هدر می‌دهد.

در تایید او علی علایی، مدیر جلسه نیز افزود: متاسفانه همیشه این مشکلات را در برج میلاد داریم و پخش بعضی از فیلم‌ها مثل یک فاجعه بود.

در این نشست محسن بیگ آقا، منتقد جلسه نیز نکات کوتاهی را درباره فیلم بیان کرد.

فرشته صدر عرفایی بازیگر، کامیاب امین عشایری طراح صحنه و لباس، محمود خرسند صدابردار، امیر ادیب پرورف تدوین‌گر نیز در این نشست حضور داشتند و نکاتی کوتاه را درباره همکاری خود با ساخت این فیلم بیان کردند.

در تمام مدت زمان برگزاری این نشست حامد بهداد به آرامی با عکاسان گپ می‌زد و برایشان ژست می‌گرفت. او در طول نشست هم با دیگر عوامل فیلم شوخی می‌کرد. بعد از پایان نشست و هنگام گرفتن عکس یادگاری هم به عکاسان گفت: یک عکس ویژه برایتان دارم و پس از آن ژست‌های بسیار طنزآمیزی مقابل دوربین عکاسان گرفت.

فیلم «هفت ماهگی» شامگاه 14 بهمن ماه در کاخ جشنواره با حضور جمع زیادی از تماشاگران اکران شد