پس از ایران اتهامات تکراری نتانیاهو به ایران و علیه توافق هسته ای ، شبکه دو تلویزیون اسراییل به نقل از یک مقام بلندپایه آمریکایی اعلام کرد: هیچ کسی به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل اهمیت نمی دهد و هیچ کسی به سخنان وی گوش نمی دهد.

ندای گیلان:پس از ایران اتهامات تکراری نتانیاهو به ایران و علیه توافق هسته ای ، شبکه دو تلویزیون اسراییل به نقل از یک مقام بلندپایه آمریکایی اعلام کرد: هیچ کسی به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل اهمیت نمی دهد .
آلمان: نتانیاهو بجای این لفاظی های کلفت و خشن تنها نظاره گر اجرای توافقنامه باشد.

وزیر خارجه آلمان در واکنش به انتقادات شدید نتانیاهو از توافق هسته ای ایران گفت: بهتر است نتانیاهو بجای این لفاظی های کلفت و خشن تنها نظاره گر اجرای توافقنامه باشد.

به گزارش کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.اِر.دِ» فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان، ساعاتی پس از اعلام توافق اتمی با ایران در گفتگوی اختصاصی اش با این شبکه در پاسخ به این پرسش که آیا امروز، روز خوبی برای صلح و آرامش در جهان است، خاطر نشان کرد: بله، من معتقدم که همینطور است. اما باید در نظر داشته باشید که این موفقیت، یک روزه بدست نیامد بلکه این روز تاریخی، حاصل بیش از دوازده سال مذاکره بود که در نهایت به خط پایان رسید و منجر به امضای این توافقنامه شد. امید است که این مناقشه به پایان رسد. نکته دومی که می خواهم در اینجا بگویم آن است که در راه حل این مناقشه، چشم انداز جدیدی رقم خورد و آن، پیروزی دیپلماسی بر مناقشات بحرانی و خشونت طلبی ها در جهان بود. شاید چنین راه حلی بتواند تاثیراتی درخشنده بر این منطقه و همسایگان ایران از جمله در سوریه یا در مناطق بحرانی این منطقه داشته باشد.

مجری برنامه پرسید: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از این توافق، ابراز خشنودی و رضایت نکرده و معتقد است که این توافق، کل صلح جهانی را به خطر می اندازد. نظر شما در اینباره چیست و بفرمایید چطور شما می خواهید او را متقاعد کنید؟

اشتاین مایر در پاسخ گفت: نخست وزیر اسرائیل از روز اول این مذاکرات همواره گفته است که دستیابی به هرگونه توافقی، اقدامی زیان بخش است اما ما در مقابل گفته ایم که یک توافق خوب که بتواند ما را به اهدافمان برساند و قابل راستی آزمایی باشد و ضمنا ایران را از دستیابی به بمب اتمی بازدارد و نیز در اختیار داشتن یک برنامه صلح آمیز اتمی را برای ایران تضمین کند و برای سالهای سال تحت نظارت و کنترل قرار داشته باشد، یک چنین توافقی می تواند به تامین امنیت بیشتر برای منطقه خاورمیانه کمک کند و به همین خاطر من اعتقاد دارم که توافق امروز، همین توافق توافقی خوب بود.

مجری برنامه ادامه داد: انتقاد نتانیاهو به این توافق تا جایی پیش رفته است که حتی به شما نیز حمله کرده است. بعنوان وزیر خارجه آلمان که امنیت اسرائیل را طبق تعریف صدراعظم آلمان، تامین امنیت آلمان می پندارید، ارزیابی شما از این حمله لفظی نتانیاهو که امروز گفت، شما به او خیانت کرده و او را فروخته اید، چیست؟

اشتاین مایر با یادآوری آنکه توافقنامه، امروز به امضاء رسید، گفت: جزئیات این توافق احتمالا هنوز در اسرائیل مشخص نشده است. البته من نمی خواهم اصلا وارد یک نزاع علنی و آشکار با دولت اسرائیل بشوم. آنچه ما انجام می دهیم بخاطر تعلقی است که به شرکای دوستمان داریم. ما به اسرائیلی ها می گوییم که شرایط این قرارداد و امضایی که بر این قرارداد زده ایم، ارزشش را داشته است. چون برای نخستین باری است که تحت تاثیر این توافقنامه، ایران، دو سوم دستگاههای سانتریفوژ خود را غیرفعال و از فعالیت دوباره آنها صرفنظر و از این گذشته، نود و پنج درصد از اورانیوم تاکنون غنی شده خود را نیز یا امحاء و یا به کشوری دیگری منتقل می کند. این توافق، برنامه اتمی ایران را تنها به یک برنامه صلح آمیز و غیرنظامی هسته ای محدود می کند و در آینده تنها تاسیسات نطنز، اجازه غنی سازی دارد. این در حالی است که تاسیسات فردو نیز دیگر فعال نخواهد بود. اینها همه قابل آزمایش و راستی آزمایی است و همزمان این اطمینان خاطر را نیز می دهد که چنانچه ایران به تعهدات خویش در این توافقنامه پایبند نباشد یا آنکه آنها را نقض کند، تحریمها برای سالهای آینده بار دیگر به مورد اجرا گذاشته شوند. بنابراین من فکر می کنم که این توافقنامه به اندازه کافی، امنیت و مسئولیت پذیری (برای طرف ایرانی) ایجاد می کند و در این میان بهتر است اسرائیل نیز نظاره گر اجرای این توافقنامه باشد؛ نه آنکه راه انتقادات بسیار سخت و خشن علیه این توافق را در پیش گیرد.

وزيران کليدي کابينه رژيم صهيوينستي: به توافق هسته اي با ايران پايبند نيستيم
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد اعضای کلیدی کابینه اسراییل به ریاست بنیامین نتانیاهو با اجماع توافق هسته ای با ایران را رد و اعلام کردند به آن پایبند نیستند.

اسراييل مي تواند با ايران هسته اي کنار بيايد!!

از سوی دیگر، ایهود باراک نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی شگفت انگیز و کاملاً متفاوت با نتانیاهو به شبکه دو تلویزیون این رژیم گفت ؛ اسراییل می تواند با ایران هسته ای کنار بیاید./انتخاب