آل اسحاق گفت: از جمله خصوصیات جبهه مردمي این است که با برگزيدن رییس جمهور اصولگرا، تیم شان هم همراهشان خواهد بود.

به گزارش ندای گیلان،در ميان چهره هايي از جريان اصولگرايي، اين روزها كمتر كسي هست كه شانس كانديداي منتخب اين جناح را در رقابت با اصلاح طلبان كمرنگ ببيند. آنها كه همچنان بر عدم پيروزي اصولگرايان كانديداي انتخابات مجلس دهم در تهران نام شكست هم نمي گذارند و حاضر به پذيرش آن هم نيستند، اقبال مردمي در سراسر كشور را پشتوانه مهمي براي رسيدن به اين هدف مي دانند.
با اين وجود اصولگرايان تصور مي كنند كه برگ برنده ديگري غير از مشاركت مردمي در دست دارند و آن اوضاع اقتصادي ايران است. وضعيتي كه از سوي بسياري از اصولگرايان مورد انتقاد قرار مي گيرد، به پاشنه آشيل دولت روحاني تبديل شده تا هريك از اعضاي جمنا، از تغيير آن به عنوان هدف تشكيل جبهه مردمي ياد كنند.
عضو شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب در گفت و گو با تابناك، از مشكلات اقتصادي حاكم بر كشور انتقاد كرد و گفت: عمده ترین مشکلات این دوره از ریاست جمهوری، مسايل اقتصادی است كه اگرچه بخش مهمي از اين موضوع ناشي از محدوديت هاي بين المللي برجاي مانده از تحريم ها بوده اما، قسمت اعظمي از آن بدليل ساختار و تدابیر اشتباه اقتصادی ما است.
يحيي آل اسحاق با تاكيد بر اينكه علی رغم بنیانهای اقتصادی بسیار خوب، خروجی اقتصاد ایران خوب نیست، يادآور شد: حقیقت این است که در حوزه معیشت مردم، بیکاری، رکود، فساد بانکی و محیط زیست با مشكلات زيادي روبه رو هستيم. وي در عين حال تاكيد كرد: در دولت آینده هرکسی که بخواهد رییس جمهور شود شرایط سختی را خواهد داشت.
آل اسحاق با اين توصيه كه اولویت اول دولت آينده باید مسائل اقتصادی باشد ضمن اینکه مسائل فرهنگی اجتماعی و روابط بین الملل هم نقش مهمي خواهند داشت، به شكل گيري جبهه مردمي اشاره كرد و گفت: ما اگر امیدوار به پيروزي در انتخابات نبودیم جبهه را تشکیل نمی دادیم.
وي در برشمردن شاخص های کاندیداي نهايي اصولگرايان براي انتخابات رياست جمهوري آينده گفت:
باید کسانی به عنوان كانديدا معرفي شوند که توانایی اداره كشور را داشته و واقعیت های حرفه ای كار را در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بدانند و در يك كلام واقع نگر و آرمانگرا باشند.
آل اسحاق در ادامه افزود: از جمله خصوصیات جبهه مردمي این است که با برگزيدن رییس جمهور اصولگرا، تیم شان هم همراهشان خواهد بود. اتفاقي که تاکنون كمتر اتفاق افتاده است. وي در خصوص نحوه انتخاب این تیم ها گفت: اين افراد را خود رییس جمهوری  مورد نظر به همراه شورای مرکزی جبهه از مجموعه گزینه های منتخب در حوزه های گوناگون معرفی می کنند.