تبریز _ فلاح: کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز به ریاست محمد اشرف نیا نابسامانی موجود در خطوط بی آرتی را مورد بررسی قرار داد.کارشناس عمرانی کمیسیون عمران و حمل و نقل در این نشست با ارئه گزارش کارگروه کارشناسی که به بررسی مسیر بی آر تی پرداخته است، وجود […]

تبریز _ فلاح: کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز به ریاست محمد اشرف نیا نابسامانی موجود در خطوط بی آرتی را مورد بررسی قرار داد.
کارشناس عمرانی کمیسیون عمران و حمل و نقل در این نشست با ارئه گزارش کارگروه کارشناسی که به بررسی مسیر بی آر تی پرداخته است، وجود ترک های انعکاسی، تراش غیراصولی، ساخت ناایمن و غیراصولی ایستگاه ها با استفاده از مصالح نامرغوب و عدم وجود ورودی بانوان در ایستگاه ها را از جمله مشکلات موجود در مسیر بی آرتی اعلام کرد.وحیدی آذر در ادامه به مشکلات ایمنی و ایجاد خودسرانه معابر غیرایمن اشاره کرد و افزود: عدم وجود برنامه منسجم ترافیکی مهمترین خلائی است که در شهرداری تبریز در حوزه حمل و نقل به چشم می خورد.وی در همین ارتباط پیشنهاد کرد واحد مدیریت و نگهداری مسیر بی آرتی در شهرداری ایجاد شود.این کارشناس کمیسیون عمران و حمل و نقل برخورد نامناسب ماموران
بی آرتی را متذکر شد و ادامه داد: عدم زمانبندی دقیق حرکت اتوبوس ها به طور روزمره باعث سرگردانی مردم و تجمع آنها در ایستگاه ها می شود.وی پیشنهاد راه اندازی سیستم
جی پی اس را برای استفاده و برنامه ریزی مسافران مطرح کرد و در پایان عنوان داشت: تشکیل کارگروهی در جهت استفاده از طرح های علمی روز دنیا برای روسازی مسیر بی آر تی و جلوگیری از تحمیل هزینه های مستمر برای مدیریت وضع موجود ضرورت دارد.
«بی آرتی» نیازمند بهینه سازی اصولی
محمدحسین اسحقی، معاون عمرانی شهردار در پاسخ به گزارش کارگروه کارشناسی، با بیان اینکه اقدامات موقت برای بهبود اوضاع مسیر بی آرتی از دو هفته قبل آغاز شده است، عنوان داشت: مسیر بی آرتی نیازمند بهینه سازی کلی است و اگر در سال آتی کمک بیشتری را شاهد باشیم می توانیم این موضوع را به سر انجام برسانیم. وی برآورد خود را برای بهینه سازی کلی مسیر 5 میلیارد تومان اعلام کرد.عبدالله تقی پور عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل در این نشست با بیان اینکه ایجاد بی آرتی در تبریز اتفاق مثبتی بود، عنوان داشت: متاسفانه تحمیل سلایق فردی، بی آرتی را از مسیر کارشناسی دور کرد.
اتوبوسرانی تبریز با سیستم سنتی اداره می شود
تقی پور با تاکید بر اینکه امروز بی آرتی در تبریز معنای خود را از دست داده است، افزود: حداقل کاری که از دستمان بر می آید این است که مسیر فعلی را بهینه سازی کنیم.وی ادامه داد: اتوبوسرانی تبریز با سیستم سنتی اداره می شود و تفکرات جدید در آن راه ندارد. این عضو شورای شهر تبریز خواستار بررسی گزارش کارشناسی کمیسیون توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شد.
حسرت مسئولیت پذیریِ شهرداری بر دلِ
نایب رئیس شورا!
سونیا اندیش، نایب رئیس شورای شهر نیز در ادامه با اشاره به پاسخ های معاون عمرانی شهرداری درباره وضعیت بی آرتی، عنوان داشت: حسرت به دل ماندیم که معاونت عمرانی یک بار مسئولیت قبول کند! اندیش با بیان اینکه نابودی و تخریب زیرساختها و سازه های تازه احداث می تواند فاجعه بار باشد، از فرافکنی و انحراف بحث توسط معاون شهردار انتقاد کرد و ادامه داد: سوال من این است که آیا در این شهرداری با این همه بریز و بپاش 5 میلیارد اعتبار برای بهسازی مسیر بی آرتی پیدا می نمی شود؟!
خجل از اعتراضات مردم!
محرم محمد زاده، دیگر عضو شورای شهر نیز با اسف بار خواندن وضعیت بی آرتی، گفت: به عنوان یک عضو شورای شهر از حضور در جمع مردم خجالت می کشم!
وی ادامه داد: انتقاد مردم از وضع بی آرتی تمام نشدنی است و من این را حق آنها می دانم.محمدزاده با بیان اینکه بی آرتی به دلیل استفاده عمومی از آن باید در راس اولویت‌های شهرداری باشد، افزود: وقتی در همه شهرها بی آرتی می تواند به شکل مطلوب به مردم ارائه خدمات کند، چرا ما در تبریز از مدیریت صحیح این سیستم عاجر هستیم!
سیاه کاری به جای لکه گیری!
در ادامه این نشست محمد اشرف نیا رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با تاکید بر اینکه جنبه عمرانی بی آرتی باید همزمان با جنبه ترافیکی آن مورد بررسی قرار گیرد، افزود: آنچه که تحت عنوان لکه گیری در مسیرهای مختلف صورت می گیرد، نه لکه گیری بلکه سیاه کاری است! اشرف نیا تاکید کرد: شخص شهردار باید نسبت به این مسائل پاسخگو باشد و اگر معاون عمرانی اختیارات لازم را در این خصوص ندارد، در جلسات آتی شخص شهردار را فرا می خوانیم!
چطور برای ورزش پول داریم
ولی برای «بی آر تی» نه!
وی با واکنش به مطالبه 5 میلیاردی معاون عمرانی شهردار برای بهینه سازی مسیر بی آر تی عنوان داشت: اگر کسی در شهرداری بگوید پول نداریم دروغ می گوید، چرا که در این صورت مبالغ میلیاردی را در ورزش تلف نمی کردند!
اشرف نیا افزود: وقتی در سازمان ورزش اعتبار درخواست می شود در همان روز با آن موافقت می کنند حالا چه شده است که برای موضوع مهمی مثل بی آرتی می گویند
پول نداریم!
مصوبات کمیسیون
در نشست این هفته کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک همچنین طرح نوآورانه «رنگ خط کشی خیابان ها» با ترکیبات جیدد برای جلوگیری از واردات و در عین حال ماندگاری و دوام بیشتر برای بررسی و استفاده به صورت آزمایشی به کمیته کارشناسی ارجاع شد.
کمیسیون همچنین پس از بررسی طرح اتصال غیر همسطح شبکه معابر کوی نصر، مرزداران و باغمیشه، این طرح را رد کرد.
در این نشست همچنین نسبت به تبلیغات «تز پارک» مجری سیستم پارک هوشمند، به دلیل مخالفت کمیسیون با طرح پیشنهادی در نشست های پیشین، تذکر داده شد.کمیسیون عمران و حمل و نقل همچنین موضوع خرید یارانه ای دوچرخه برقی و موتور سیکلت برقی برای بهبود سیستم حمل و نقل شهری را جهت بررسی بیشتر به کمیته کارشناسی ارجاع داد.
بر اساس این گزارش، عبدالله تقی پور فریدون بابایی اقدم، محرم محمدزاده و سونیا اندیش، اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز را به ریاست محمد اشرف نیا تشکیل می دهند.