فرماندار رشت از اشتغالزایی دائم ۲۱۸ نفر و اشتغال موقت یک‌هزار و ۴۱۷ نفر با افتتاح پروژه‌های هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

سید عیسی مهدوی صبح امروز در جریان افتتاح پروژه‌های عمرانی خمام اظهار کرد: همزمان با هفته دولت طرح هادی روستاهای «مصردشت»، «کلاچاه دوم»، «کته‌سر» و «برمچه» با هزینه ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در خمام افتتاح شده است.
وی به بهره‌برداری از ۱۵ واحد مسکن روستایی مددجویان در خمام اشاره کرد و افزود: واحدهای مسکن با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال احداث شده است.
مهدوی از احداث کلاس درس در مدارس شهید دستغیب و امام خمینی (ره) با اعتبار ۹۷۵ میلیون ریال خبر داد و بیان کرد: همزمان با هفته دولت آسفالت راه‌های روستایی «برمچه»، «جیرسر باقرخاله»، «کته کول» و «دافچاه» افتتاح شده است.
فرماندار رشت با بیان اینکه سیستم روشنایی کمربندی خمام به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: ۴ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال برای افتتاح پروژه‌های مذکور هزینه شده است.
وی کابل‌کشی، نصب ترانس و احداث شبکه فشار ضعیف هوایی را از جمله پروژه‌های افتتاحی همزمان با هفته دولت در خمام برشمرد و بیان کرد: پروژه‌های مذکور با اختصاص یک میلیارد و ۳۹۱ ریال افتتاح شده است.
مهدوی به پروژه گازرسانی به روستاهای «دافچاه»، «کته‌سر»، «پایین‌محله دافچاه»، «کلاچاه اول» و «لات» اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مذکور با اعتبار ۵۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیارد ریال افتتاح شده است.
فرماندار رشت، بهره‌برداری از جایگاه دومنظوره نگین شمال با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های افتتاحی هم‌زمان با هفته دولت در خمام عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۴۳ پروژه عمرانی و تولیدی هم‌زمان با هفته دولت در رشت افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۱ پروژه با سرمایه‌گذاری ۶۸ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.
مهدوی اشتغالزایی پروژه‌های افتتاحی هفته دولت امسال در رشت را یک‌هزار و ۶۳۵ نفر اعلام کرد و یادآور شد: ۲۱۸ نفر به طور دائم و یک‌هزار ۴۱۷ نفر به طور موقت مشغول به‌کار می‌شوند.
فرماندار رشت با بیان اینکه ۱۶۳ پروژه مربوط به عمران، مسکن شهری و روستایی است، اظهار کرد: پروژه‌های مذکور توسط شهرداری‌های، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، مخابرات و … در شهرستان رشت افتتاح می‌شود.