فرماندار رشت با تاکید بر اینکه عبور از سد تحریم ها و رفع معضلات جامعه نظیر بیکاری بدون حمایت از واحدهای مختلف صنعتی‌ و تولیدی ممکن نخواهد بود، اظهار داشت: حمایت مجموعه فرمانداری رشت و دستگاه های دولتی از واحدهای فعال در بخش تولید و صنعت رشت، با قدرت ادامه خواهد یافت.

به گزارش ندای گیلان ازرشت،حمیدرضا امام پناهی در جریان بازدید از واحد تولیدی پوشاک آرکا پوشش کاسپین با تولید سالیانه ۲۰۰٫۰۰۰ دست لباس و اشتغالزایی برای ۸۰ نفر، با اشاره به پتانسیل بالای کشور در زمینه طراحی، تولید و عرضه پوشاک قابل رقابت در عرصه جهانی، گفت: یکی از مبانی اولیه ورود در زمینه صنعت تولید پوشاک و حضور در بازارهای خارجی؛ بکارگیری نیروهای متخصص، خلاق و صاحب ایده در کارگاه های تولیدی است.

فرماندار رشت با بیان این مطلب که یکی از نیازهای ضروری و اولیه انسان ها پوشاک است، اظهار داشت: صنعت تولید پوشاک حلقه اتصال زنجیره ای از فعالیت های تولیدی از نساجی تا فروش را شامل می شود که با توجه به گسترده بودن این زنجیره، ضامن ایجاد اشتغال برای طیف وسیعی از نیروی جویای کار جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: ورود در صنعت پوشاک و ثمربخشی این فعالیت نیازمند پشتکار بالایی است که با استفاده از تحلیل‌های شناخت بازار و تکنیک های بازاریابی می تواند حاشیه سود مناسبی برای تولید کننده به همراه داشته و در صورت بالا بردن استانداردها قابلیت ارز آوری بالایی برای کشور را دارا خواهد بود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان یکی از برنامه های اولویت دار مجموعه فرمانداری رشت در راستای کمک به شکوفایی اقتصادی واحدهای تولیدی را حضور میدانی در واحدهای صنعتی و تولیدی، بررسی مشکلات و برگزاری جلسات رفع موانع با حضور دستگاه‌های متولی و نمایندگان واحدهای تولیدی معرفی و ادامه داد: در رابطه با احصاء مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، صرف بازدید میدانی کافی نبوده و با پیگیری‌های مسئولین در راستای اهداف دولت؛ خروجی بازدیدها باید در رضایتمندی صاحبان صنایع و پایداری مشاغل عینیت یابد.

فرماندار شهرستان رشت همچنین در بازدید از واحد فعال در عرصه صنایع غذایی شهد سازان گیل، بیان کرد: فعالیت در صنایع غذایی، به سبب تولید خوراک روزانه مردم یکی از کسب و کارهای اولویت دار است که می تواند با بهره گیری از ایده های درخشان در زمینه‌های مختلفی نظیر طعم و مزه‌، شکل ظاهری محصول و بسته بندی ضامن بازگشت سرمایه در مدت زمان قابل قبول بوده و همچنین زنجیره ای از فعالیت‌های اقتصادی دیگر را نیز تقویت می نماید.

وی افزود: جمع آوری و بکار بستن نتایج بررسی ذائقه مصرف کننده و بازار پسندی در کنار بالا بردن کیفیت از مواردی است که در دوام و رشد واحدهای تولید مواد غذایی موثر واقع خواهد شد.

دکتر امام پناهی با اشاره به نقش اثر گذار نیروی کار ماهر در کیفیت محصولات و بالا بردن راندمان کاری خواستار حضور پر رنگ سازمان فنی و حرفه ای در زمینه آموزش نیروی مورد نیاز شد.

وی ادامه داد: کمیته امداد و سازمان بهزیستی می توانند با شناسایی و معرفی افراد توانمند به واحدهای تولیدی گامی مثبت در جهت کاهش آمار بیکاری و کمک به سبد اقتصاد خانوار بردارند.

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت حمایت از فعالین عرصه کسب و کار و صاحبان واحدهای تولیدی در برهه کنونی، اظهار داشت: لازم است تا بانک ها به عنوان مهمترین بازوی حمایت اقتصادی از سربازان خط مقدم مقابله با تحریم ها، در همکاری و همراهی با فعالین عرصه تولید، نهایت مساعدت ممکن را داشته باشند.