مدیر درمان و مسئول امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از استقرار تیم پزشکی و بهداشتی در مبدأ ورودی حجاج بیت‌الله الحرام در فرودگاه رشت خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: دکتر احمد مرادی  ضمن تسلیت درگذشت حجاج بیت الله الحرام در حادثه تأسف‌بار منا به مردم شریف گیلان، خصوصا خانواده های عزادار استان، اظهار کرد: مراکز درمانی استان از آمادگی کامل جهت غربالگری بهداشتی حجاج بیت الله الحرام در بدو ورود به فرودگاه رشت برخوردارند.

وی با اشاره به استقرار یک پزشک متخصص بیماری های عفونی به عنوان فوکال پوینت در فرودگاه رشت در کنار تیم بهداشتی، تصریح کرد: آمبولانس های مجهز به تجهیزات ویژه و تکنسین های فوریت های پزشکی با هماهنگی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، جهت خدمت رسانی فوری در صورت وجود مورد احتمالی مشکوک به عفونت حاد تنفسی، در محل فرودگاه رشت حضور خواهند داشت .

مدیر درمان و مسئول امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان، از هماهنگی با بیمارستان ها و شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان گیلان در خصوص حفظ آمادگی جهت پذیرش بیماران احتمالی در دوران حضور حجاج در شهرستان محل زندگی خود و موارد دیگر احتمال ابتلاء نیز اشاره کرد.