آمارهای مخابره‌شده از سوی خانه کتاب، بیان‌گر بیش از 88 هزار فروش به علاقه‌مندان مطالعه در ایام نوروزی و فروش بیش از 242 هزار نسخه کتاب طی این خرید‌هاست.

به گزارش ندای گیلان،طرح « عیدانه کتاب» که با شعار «امسال کتاب عیدی دهیم» در بازه زمانی یک ماه از ١٥ اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین 95 در سطح کشور اجرا شد، با استقبال کتابفروشی ها و کتابخوان های شهرهای بزرگ و کوچک کشور همراه بوده است.
 
با وجود اینکه این طرح برای اولین بار اجرا شد ، استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان داشته و باعث شده مردم در این ایام بیشتر به سوی کتاب روی آورند.
 
با توجه به افزایش فضاهای مجازی و کم شدن مطالعه، این طرح تشویقی موجب سوق دادن مردم به سمت کتاب شده و ادامه این طرح می تواند در توسعه کتاب و کتابخوانی در کشور نقش بسزایی داشته باشد.
 
طرح عیدانه کتاب در 31 استان کشور و با مشارکت 358 کتابفروشی توسط خانه کتاب و با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

با اتمام طرح عیدانه کتاب،  آمارهای ارائه شده از پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌های عضو این طرح نشان از فاصله قابل توجه کتاب‌فروشی‌های استان اصفهان از کتاب‌فروشی‌های سایر استان‌ها دارد.

مطابق با این اطلاعات، استان اصفهان با فعالیت 59 کتاب‌فروشی خود توانسته است با نزدیک به 16 هزار خریدار، در صدر استان‌های پرفروش کشور بر اساس تعداد خریدار قرار بگیرد. استان تهران با 86 کتاب‌فروشی و بیشتر از 11 هزار خریدار و استان خراسان رضوی با 31 کتاب‌فروشی و بیش از 8800 خریدار، جایگاه‌های دوم و سوم را تا پایان روز بیست و هفتم از این طرح از آن خود کرده‌اند. همچنین کتاب‌فروشی‌های مهرگان (اصفهان)، شهر کتاب (خرم‌آباد) و کتاب آبان (مشهد) به ترتیب، پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها در طرح عیدانه کتاب هستند.

آمارهای مخابره‌شده از سوی خانه کتاب، بیان‌گر بیش از 88 هزار فروش به علاقه‌مندان مطالعه در ایام نوروزی و فروش بیش از 242 هزار نسخه کتاب طی این خرید‌هاست. این در حالی‌ است که از میان 360 کتاب‌فروشی ثبت‌نام کرده در طرح عیدانه کتاب، 315 کتاب‌فروشی توانسته‌اند با ارائه تخفیف 20 درصدی به مشتریان خود، فعالیت خود را ثبت کنند؛ یعنی 46 کتاب‌فروشی،‌ فروش هیچ کتابی را در سامانه سراسری عیدانه کتاب، ثبت نکرده‌اند.

457507_601

بنابراین گزارش کتاب بی شعوری از نشر تیسا پرفروش ترین کتاب طرح عیدانه کتاب است در ادامه به ترتیب کتاب های شازده کوچولو از نشر نگاه، سمفونی مردگان از نشر ققنوس، مناجات الصالحین ازنشر آیین دانش، رساله حقوق از نشر سرایی، دعای حضرت فاطمه از نشر ندای کوثر، مناجات صالحین از نشر آیین دانش و چرا باید باید بسم الله از نشر بوستان فدک جز پرفروش ترین کتاب های این طرح قرار گرفتند و مردم استقبال خوبی از این کتاب ها کردند./میزان