مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: از فرصت جهانی فضای مجازی، میتوان در رونق گردشگری گیلان استفاده کرد.

به گزارش ندای گیلان، نشست بررسی موضوعات گردشگری شهرستان ماسال با حضور شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ، محمدجواد عامر فرماندار و مسئولین شهرستان ماسال در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این نشست گفت : هر گونه تلاش در صنعت گردشگری و اثرات آن بر سایر حوزه ها ، تاثیر بسزایی در ارزآوری دارد از این رو استفاده از ظرفیتهای موجود شهرستان در تقویت بخش گردشگری به عنوان یک اصل یاد میشود.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد ؛ بارور نمودن استعدادهای ذاتی مناطق روستایی ، رونق اقتصادی منطقه را بالا برده و این موضوع جذب گردشگر را بدنبال خواهد داشت.
امیر انتخابی هویت بخشی به محصولات صنایع دستی را شرط تولید ثروت در این صنعت و ایجاد اشتغال پایدار دانست و تصریح کرد تمامی فعالیتهای مرتبط با گردشگری نیازمند پیوست فرهنگی است.
دکتر امیر انتخابی ضمن تاکید بر ایجاد بازارچه های صنایع دستی و کمک در احیاء رشته های منسوخ شده اذعان نمود ؛ با نگاهی فرابخشی به موضوع گردشگری و تدوین برنامه های اصولی شاهد بالندگی مناطق کمتر توسعه یافته روستایی خواهیم بود .
متولی امر گردشگری در گیلان عزم ملی درتسهیل امر سرمایه گذاری، معرفی فرصتها و ظرفیتهای استان در ورود گردشگران خارجی را مهمتر از ایجاد زیرساخت گردشگری دانست و تاکید کرد کمک در تامین اعتبار مرمت آثار تاریخی از محل اعتبارات شهرستانی ، استفاده صحیح از فضای مجازی در معرفی پتانسیلها و قابلیتهای استان در ورود گردشگران خارجی نقش مهمی ایفاد میکنند.
شهرود امیرانتخابی وجود بناها و اماکن تاریخی شهرستان را به عنوان فرصت و ثروت معرفی کرد و گفت به ابنیه تاریخی به مثابه بخش کلنگی و ویران نگاه نکنیم.
امیرانتخابی در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش و حساسیتهای جوامع محلی اشاره نمود و تاکید کرد سرمایه گذاران بخش گردشگری از توانمندی نیروهای محلی در ایجاد کسب و کارهای جدید و رونق صنایع دستی استفاده نمایند.

وی وجود دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و ایجاد فضای رقابتی را فرصتی مناسب در امر سرمایه گذاری دانست و بیان داشت انتظار میرود که دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در راستای ترویج گردشگری و معرفی فرهنگ و ظرفیتهای طبیعی ، تاریخی اقدام موثری داشته باشند.
در پایان این نشست مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن رونمایی از گواهی ثبت مجموعه عروسک های ماسال به نام های چیتن و چیمن از زحمات سرکار خانم پریساقاسمی تقدیر و تلاش در زمینه معرفی فلسفه وجودیی عروسک های سنتی و بومی تاکید کرد.