استاندار گیلان بهره‌گیری از ظرفیت‌ دریا را امری ضروری دانست و یادآور شد: با توجه به وجود بیش از 320 کیلومتر ساحل در گیلان دستگاه‌های متولی باید در سال 94 در استفاده از ظرفیت دریا و دریا محوری برنامه ارائه دهند و بخشی از اشتغال استان در این زمینه هدایت شود.

به گزارش ندای گیلان، دکتر محمدعلی نجفی امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، گفت: همه دستگاهها تلاش مضاعف داشته باشند تا مردم گیلان در آرامش و نشاط به استقبال سال نو بروند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بهاره در گیلان اضافه کرد: عملکردها در توزیع کالا در استان ما خوب است و عملکرد گیلان در این بخش با استان تهران هم مقایسه شده است.

نجفی ادامه داد: امروز دستگاهها عملکرد خود را در خصوص ایجاد اشتغال در گیلان انعکاس دادند و ما از کارهایی که در برخی از دستگاهها انجام داده اند، انرژی گرفتیم.

وی با تاکید بر حفظ محیط زیست و جنگلهای ارزشمند گیلان خاطرنشان کرد: مزیت زراعت چوب را نباید فراموش کنیم که درآمد خوبی نصیب استان می کند.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در مواجه با کم آبی احتمالی بر تسریع ساخت سد پلرود و شفارود تاکید داریم، تصریح کرد: نمی گذاریم کسی در روند ساخت این سد و همچنین سد لاسک شهرستان شفت خللی ایجاد کند.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به محدودیت آبی که در استان موجود است سدهای لاستیکی باید هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسند تا کاشتی بدون دغدغه برای برنج کاران و چایکاران هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه هدایت های کشاورزی استان باید هدایت ترویجی و اقتصادی باشد که اگر دومی نباشد اولی ابتر می ماند، تصریح کرد: معاونت برنامه ریزی این امر را به عنوان اندیشه در استان باید هدایت کند.

وی درخصوص عملکرد بانکها با اشاره به اینکه بدهی معوقات بانکی گیلان خوب نیست، گفت: البته همچنان باید پرداختهایی که قانون برای استان تعیین کرده است انجام شود.

وی با بیان اینکه باید تسهیلات و امکانات لازم برای حضور گردشگران در استان فراهم شود، تصریح کرد: در عید نوروز شاهد حضور 6 تا 7 میلیون مسافر در گیلان خواهیم بود و از آمادگی لازم در این زمینه برخوردار هستیم.