معاون دادستان مرکز گیلان با اشاره به اینکه استفاده از رمز ارزها تنها بر اساس نظارت بانک مرکزی مجاز است، گفت: اگر فعالیتی خارج از محدوده انجام شود مسئولیت با خود فرد است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علی اصغر عسکری با بیان اینکه جرایم رمز ارزها مربوط به استخراج و تبادل آن است، گفت: از سال ۹۶ مصوبه‌ای تصویب شد که عمدتاً ناظر بر استفاده از رمز ارز بود اما از امسال هرگونه عملیات صرافی و استفاده از رمز ارزها تنها بر اساس نظارت بانک مرکزی مجاز است.

معاون دادستان مرکز گیلان در امور فضای مجازی با بیان اینکه استفاده از رمز ارزها خارج از صرافی‌های مجاز بانک مرکزی مجاز نیست، افزود: اگر فعالیتی خارج از نظارت بانک مرکزی انجام گیرد، خود فرد مسئول خطرهای آن است.

وی ادامه داد: قانونی که استفاده از رمز ارز را جرم بداند نداریم اما اشکال مختلفی از ماهیت آن قابل تصور است و پرونده‌های مالی در حد چند هزار میلیارد تومان نیز در همین خصوص در کشور تشکیل شده است.

عسکری با بیان اینکه جرایم فضای مجازی محدود به یک جغرافیا نیست، تاکید کرد: پرونده‌های مربوط به رمز ارز در گیلان به شکل گسترده تشکیل نشده اما بخشی از پرونده‌های کشوری مربوط به استان گیلان است.