استاندار گیلان از توسعه راه‌های مواصلاتی این استان خبر داد و گفت: جاده حیران در آستارا تعریض می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، محمدعلی نجفی عصر امروز در مراسم افتتاح هتل سه ستاره «پارلا» با تاکید بر ایجاد اقامتگاه‌های متعدد گردشگری در گیلان اظهار کرد: مسئولان موظف هستند به سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌ها کمک کنند.

وی از آمادگی احداث سه هتل پنج ستاره در سه نقطه از گیلان خبر داد و افزود: تسهیلات احداث هتل‌های مذکور از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.

نجفی حمایت از سرمایه‌گذاران را سبب اقتصادی شدن فعالیت‌ها به‌ویژه در بخش گردشگری خواند و بیان کرد: فضای ورود گردشگران خارجی با تلاش دولت به کشور فراهم شده ضمن اینکه بستر ورود گردشگران خارجی و داخلی به گیلان در حال ارتقا است.

استاندار گیلان منطقه حیران را دارای شرایط ویژه در جذب گردشگر دانست و تصریح کرد: حضور با شور و نشاط مسافران در رونق گردشگری منطقه حائز اهمیت است.

وی به تعریض جاده حیران در آستارا اشاره کرد و گفت: توسعه راه‌های مواصلاتی گیلان آغاز شده اما این روند در آستارا کم‌رنگ‌تر است و باید تسریع شود.

نجفی خواستار اطلاع‌رسانی گسترده مناطق گردشگری در گیلان شد و خاطر نشان کرد: اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های بخش خصوصی در رونق اقتصادی منطقه تاثیرگذار است.

به گزارش فارس، هتل سه ستاره «پارلا» در زمینی به مساحت یک‌هزار و 300 متر مربع و زیربنای یک‌هزار و 800 متر مربع با 30 واحد اتاق استاندارد و ظرفیت پذیرش روزانه 100 نفر مسافر توسط بخش خصوصی در منطقه حیران آستارا احداث شده است.

هتل مذکور با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد ریال و ایجاد 20 فرصت شغلی مستقیم و قابل افزایش به 40 نفر اشتغال در فصل تابستان ظرفیت پذیرش سالانه 3 هزار و 500 نفر مسافر را دارد.

ایجاد غرفه‌های صنایع دستی در هتل «پارلا» در منطقه جنگلی و کوهستانی حیران آستارا امکان اشتغالزایی 80 نفر به طور مستقیم را فراهم کرده است.