نجفی:برخی بازی جدیدی را آغاز کردند و می‌خواهند هزینه کشاورز را افزایش دهند اما دولت در برابر آنها مقاومت می‌کند

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،محمدعلی نجفی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به ممنوعیت واردات برنج در کشور، بیان کرد: شاهد ورود دستگاه‌های مختلف برای خرید برنج به گیلان هستیم.

استاندار گیلان به تلاش به منظور جلوگیری از کاهش نرخ برنج برای خرید از کشاورزان اشاره کرد و گفت: سال گذشته تلاش کردیم قیمت برنج از کیلویی 7 هزار و 500 تومان کاهش پیدا نکند تا برای کشاورز مقرون‌ به‌صرفه باشد.

وی با بیان اینکه اکنون کشاورزان برنج خود را به بازار عرضه کردند، تصریح کرد: برخی بازی جدیدی را آغاز کردند و می‌خواهند هزینه کشاورز را افزایش دهند اما دولت در برابر آنها مقاومت می‌کند.

نجفی به وجود برنج در انبارها اشاره کرد و گفت: نباید بازی واردات توسط برخی از افراد انجام شود ضمن اینکه در بازارچه‌های مرزی برنج را به روش‌های مختلف وارد می‌کنند و این روند انصاف نیست.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه علاقه‌مند به افزایش نرخ برنج در بازار نیستیم، خاطرنشان کرد: اگر برنج به بالاتر از کیلویی 10 هزار تومان برسد سیل واردات این محصول به کشور سرازیر می‌شود و به ضرر کشاورز است.

وی به تعیین استان‌های گیلان و مازندران برای کشت برنج اشاره کرد و یادآور شد: استان گلستان از برنامه کشت برنج خارج شده است.

نجفی استفاده از دانش و فناوری جدید در توسعه کشت برنج را مهم خواند و اظهار کرد: تسطیح و نوسازی شالیزارها و احداث سدها در توسعه کشت برنج تأثیرگذار است.

استاندار گیلان به ذخیره‌سازی یک‌میلیارد و 550 میلیون متر مکعبی آب در سد سفیدرود اشاره کرد و افزود: سرریز کردن سد مذکور به معنای کفایت آب برای کشاورزی نیست بلکه باید نوبت‌بندی آب در مزارع رعایت شود