استاندار گیلان با اشاره به برنامه های کمیته امداد برای اشتغالزایی و مسکن محرومان گفت: شبکه بانکی باید فرصت اشتغالزایی و ارایه خدمات بیشتر به افراد تحت پوشش این نهاد را فراهم کند.

به گزارش ندای گیلان، 'محمدعلی نجفی' روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه 388 واحد مسکونی مددجویی استان؛ استقلال، آزادی، عزت، خودباوری و خوداتکایی را از دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: یکی از برنامه هایی که کمیته امداد دنبال می کند، ارائه خدماتی مانند مسکن و اشتغالزایی برای قشر تحت پوشش است.

وی اظهار کرد: این خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان باید ترویج شود تا شاهد حضور امدادگران بیشتر از اندیشه های خود اتکایی باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به بهره برداری از 933 پروژه در بخش های مختلف در دهه فجر در گیلان تصریح کرد: میزان اعتبار برای بهره برداری از این پروژه ها در این ایام، در مقیاس با پروژه های بهره برداری شده سال گذشته در این ایام از 627 میلیارد تومان به دو هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است.

نجفی با بیان اینکه حرکت خوبی در بخش خصوصی آغاز و تمایل به سرمایه گذاری در این استان افزایش یافته، اظهار کرد: با همدلی موجود در استان، فضای آرامش خوبی در گیلان ایجاد شده که موجب بهبود فضای کسب و کار است.

نجفی خاطرنشان کرد: با عنایت مقام معظم رهبری و رویکرد دولت و اندیشه رییس جمهوری، برنامه هایی شروع کردیم که در سال های آتی، توفیق بیشتری در این زمینه خواهیم یافت.

** 402 میلیارد تومان از محل زکات کشور جمع آوری شده است

دبیر زکات کشور نیز در این مراسم گفت: امسال هفت هزار و 200 پروژه توسط دبیرخانه شورای زکات به بهره برداری می رسد.

'حسین نبی لو' افزود: مردم گیلان امسال حدود 57 میلیارد تومان با عناوین مختلف کمک کردند که باید این موضوع به صورت برجسته و شاخص در کشور مطرح شود.

وی با بیان اینکه امسال باید 230 میلیارد تومان از طریق زکات در کشور جمع آوری می شد، اظهار کرد: تاکنون، 402 میلیارد تومان از این طریق جمع آوری شده است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه کمیته امداد برای خدمات رسانی به محرومان و گرفتن حقی که در زمان طاغوت و استکبار از آنها گرفته شده بود، تشکیل شد؛ گفت: این افراد صاحبان انقلاب اسلامی هستند که توقع زیادی به غیر از گرفتن حق شان از انقلاب ندارند.

'محمود شکری' با بیان اینکه ظرفیت های زیادی را از دست داده ایم، افزود: باید برای جبران عقب ماندگی ها تلاش کنیم .

وی با اشاره به بازدید سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر از گیلان اظهار کرد: این آمار نشان دهنده این است که تمام افراد کشور از مزایایی که در استان ایجاد می کنیم، بهره مند می شوند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز با اشاره به افتتاح 388 واحد مسکن مددجویی و اهدای کمک جهیزیه به یک هزار نوعروس استان گفت: سالانه چهار هزار و 500 نفر از دختران تحت پوشش این نهاد در استان به خانه بخت می روند.

' حسین علیمحمدی' به احداث یک هزار و 200 حمام و سرویس بهداشتی از محل عواید زکات در استان اشاره و اضافه کرد: تاکنون 240 مورد به بهره برداری رسیده و 815 واحد امروز افتتاح شد و مابقی نیز تا نیمه اسفندماه به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: برای ساخت یک هزار واحد مسکونی نیز با بنیاد مسکن انقلاب تفاهمنامه امضا کردیم که برای یک هزار واحد، کمیته امداد سه میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند.