دبیر کمیته علمی اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن با اشاره به تلاش در راستای افزایش مقاومت بتن گفت: افزایش مقاومت بتن از برنامه‌های سند چشم‌انداز 1404 است که ما در تلاشیم تا به این هدف دست یابیم.

ندای گیلان:دبیر کمیته علمی اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن با اشاره به تلاش در راستای افزایش مقاومت بتن گفت: افزایش مقاومت بتن از برنامه‌های سند چشم‌انداز 1404 است که ما در تلاشیم تا به این هدف دست یابیم.

مهندس فرید حاتمی درخصوص برگزاری اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن اظهار کرد: نقش بتن امروزه در ساخت و ساز و توسعه شهرها نقشی انکارناپذیر است و براساس سند چشم‌انداز 1404 مقرر شد که مقاومت بتن به 50 مگاپاسکال افزایش داده شود که درحال حاضر مقاومت بتن 20 مگاپاسکال در استان است و براساس این سند ما تلاش داریم این مقاومت را افزایش دهیم .

وی ادامه داد: به تصویب کمیته علمی اولین کنفرانس ملی بتن که در 31 اردیبهشت برگزار می‌شود هیات امنایی تشکیل دادیم تا اساسنامه‌ای را برای برگزاری این کنفرانس تهیه کنیم و شاهد برگزاری این کنفرانس در سال‌های آتی باشیم .

وی افزود: در 10 سال اخیر چنین کنفرانسی در سطح ملی برگزار نشده است و ما با برگزاری این کنفرانس می‌توانیم اساتید و بزرگان حوزه دانشگاه و صنعت را وارد استان کنیم تا با آنها تبادل اطلاعات داشته باشیم .

دبیر کمیته علمی اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن متذکر شد: هدف ما از برگزاری کنفرانس ملی بتن این است که از این هم‌افزایی در اجرای هرچه بهتر پروژه‌های دولتی و خصوصی بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی گیلان در زمینه پژوهشی همواره یکی از دانشگاه‌های پیشرو در سطح کشور است و در راستای ترویج فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی همواره پیشگام بوده است .

مهندس فرید حاتمی متذکر شد: از مقالات ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس 24 مقاله در روز 31 اردیبهشت ارائه شفاهی خواهد شد و همچنین در کنار این کنفرانس کارگاه تخصصی نیز با تلاش اساتید بنام کشور در زمینه بتن برگزار خواهد شد .

اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن در 31 اردیبهشت ماه سالجاری به همت جهاددانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ رشت با محورهای بتن سبک ‌و صنعت سبک‌سازی، مواد و مصالح نوین، بتن‌های ویژه، مدیریت اجرایی در ساخت سازه‌های بتنی، بتن و توسعه پایدار، کنترل کیفی و تعمیر و نگهداری سازه‌های بتنی، ارزیابی و بهسازی بتن سازه‌های بتن مسلح، تحلیل و طراحی بتنی، دوام بتن، رویه‌های بتنی در راه و فرودگاه در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب آگاهی بیشتر به سایت http://concrete2015.ir مراجعه کنند.