در اقدامی قابل توجه استاندار گیلان اکثر فرمانداران و مدیران منصوبی را بصورت سرپرست منصوب کرده تا ابتدا از امتحان عملی عهده داری مسئولیت های محوله برآمده و سپس احکام آنان صادر شود که این نیز یک روش مدیریتی خاص محسوب می گردد که البته با توجه به رشته تحصیلی استاندار گیلان که دکتری مدیریت است، یک امر معقولانه بنظر می رسد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، پس از انتصاب اسدالله عباسی بعنوان استاندار گیلان، تمام تمرکز گروه های سیاسی حامی دولت دکتر رئیسی و مخصوصاً ستادهای مختلف انتخاباتی ایران قوی روی انتصابات استان است.
هر چند که این گروه های سیاسی و فعالان ستادی انتظار داشتند تا استاندار گیلان خیلی زود دست به تغییرات گسترده زده و مدیران دولت گذشته را برکنار نماید، اما اسدالله عباسی بدون توجه به این فشارها با تاکید بر عدم شتاب زدگی در انتصابات و گزینش افراد متعهد و متخصص در مناصب گوناگون، برای ثبات مدیریتی در طی سالهای آتی تلاش کرد تا با در نظر گرفتن تمامی جوانب در بین افراد بومی موجود که صلاحیت اداری و فردی لازم را برای انتصاب در جایگاه های مدیریتی داشته باشد برگزیند، که البته این روند با دقت و بدون‌شتاب زدگی ادامه دارد.
هر چند در اقدامی قابل توجه استاندار گیلان اکثر فرمانداران و مدیران منصوبی را بصورت سرپرست منصوب کرده تا ابتدا از امتحان عملی عهده داری مسئولیت های محوله برآمده و سپس احکام آنان صادر شود که این نیز یک روش مدیریتی خاص محسوب می گردد که البته با توجه به رشته تحصیلی استاندار گیلان که دکتری مدیریت است، یک امر معقولانه بنظر می رسد.
صد البته که هنوز زخم های انتصابات فله ای که در سالهای ماضی در این استان شکل گرفته و موجب پسرفت گیلان مظلوم گردیده است التیام نیافته، که نمونه بارزش انتصاب فرمانداران شن خوار تا بخشداران زمین خوار در گذشته بوده است که البته حق حساب آقایان بالادستی در این استان را نیز پرداخته و به نوعی باهم در یک آخور بیت المال را به حرام تناول می کردند!

انتصاب یک پاسدار انقلاب که سابقه معاونت و فرماندهی سپاه در استان را بعهده داشته است بعنوان معاون سیاسی، امنیتی استانداری گیلان یک پیام شفاف و روشن را برای همگان متبادر کرد که استاندار گیلان پست های کلیدی و حساس را به افراد انقلابی خواهد سپرد که انتصاب مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری نیز با دو مقوله انقلابی و جوان گرایی گواه این مسئله است.
همچنین انتصاب فرماندار مرکز استان که برادر سه شهید است و از فرمانداران خوش نام گذشته و مشاور استاندار نیز بوده است و اصالت غرب گیلانی دارد، از دیگر این جنس از انتصابات بوده که مقیاس جوان گرایی و انقلابی آن نیز در شهرستان مهم لاهیجان صورت پذیرفته است.
همچنین از انتصاب یک پاسدار انقلاب بومی با سابقه مدیریتی در سطح استان در شهرستان مرزی آستارا که از حساسیت های خاص امنیتی برخوردار بوده تا انتصاب یک فرماندار انقلابی و با تجربه در شهرستان سیاسی و توریستی فومن از دیگر این دست از انتصابات توسط دکتر عباسی بوده است.
حال با این اوصاف نمی‌توان انتصابات استاندار گیلان را خارج از جرگه جریان انقلاب تعریف کرد، کما اینکه دولت رئیسی با اعلام شخص رئیس جمهور، یک دولت فراگیر بوده و قرار شد تا از ظرفیت های مدیران توانمند غیرسیاسی و یا غیر همسو که سابقه موفق مدیریتی و تخصص و تجربه لازم در حوزه کاری خود را دارند نیز بهره گیرند که نمونه بارز آن انتصاب دکتر اسلامی، وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی بعنوان رئیس سازمان مهم انرژی اتمی در دولت دکتر رئیسی است!

با توجه به صحبت های اخیر استاندار گیلان مبنی بر انتصاب جوانان انقلابی در مناصب مختلف دولتی در آینده پیش رو، این نوید را نیز در دل جوانان نسل سوم روشن کرده است تا بتوانند خود را برای مدیریت آینده این استان و کشور آماده نمایند!
حال باید منتظر ماند و دید این روش مدیریتی و انتصابات استاندار گیلان که خود شخصاً مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، چه خروجی مثبتی را برای مردم استان در پی خواهد داشت که البته وظیفه افرادی که توسط استاندار گیلان در این پست ها منصوب گردیده اند، در قبال استاندار و مردم استان و دولت دکتر رئیسی نیز بیشتر است.