انتظارم به عنون یک گیلانی از استاندارآینده گیلان از جنس کار است , اینقدر از گذشتگان بی عملی دیده ایم که کارکردن استاندار برایمان ارزو شده است .

به گزارش ندای گیلان از رشت، در فجازی سیاسیون گیلان غوغایی برپاست , افراد مختلف دیدگاههای خود را در خصوص استاندار آینده گیلان بیان میکنند, دستجات مختلف هرکدام گزینه ای و نامزدی برای ارایه دارند , هرکدام ملاکها و منافع  خود را دارند, من هم به عنوان یک گیلانی ملاک ها و انتظارات خاص خودم از استاندار آینده گیلان دارم !
انتظارم به عنون یک گیلانی از استاندارآینده گیلان از جنس کار است , اینقدر از گذشتگان بی عملی دیده ایم که کارکردن استاندار برایمان ارزو شده است .
در گام اول انتظارم از استاندار اینست که انگیزه تغییر و پیشرفت داشته باشد , محافظه کار نباشد و شعارهایی دولت ایران قوی را دستور کار خود بداند و  بطور ویژه  فساد ستیز باشد.  فساد در گیلان در حالت قرمز است (مصادیق بسیار است و برخی هم مگو)
کشاورزی گیلان دیگر جانی ندارد ,  کشاورز سرزمین من ازیاد رفته و هرگاه به این موضوعات فکر میکنم آتش میگیرم . برنج گیلان کالایی لوکس شده ولی منافعش به کشاورز نمیرسد , زمین های حاصل خیز گیلان حیف میشود نیروی انسانی حیف میشود  اقتصاد کشاورزی گیلان هم به فنا رفته است !! نمی دانم استاندارهای قبلی  در کجای این معادله ایستاده اند ! ولی انتظار من از استاندار دولت رییسی اینست که این بازی را برهم بزند انشاالله
صنعت گیلان در حال احتضار است . وضعیت تولید روزبه ‌روز وخیم‌تر از گذشته میشود  تا جایی که  فعالان اقتصادی‌، صاحبان صنایع و تولیدکنندگان چشم‌انتظار مساعدتی از سوی دولت اند  انتظار دارم  استاندارگیلان در تصمیمات خود پیرامون بخش صنعت از تخصص و جنبه های مشورتی و کارشناسی بخش خصوصی در بهبود رونق کسب و کار استفاده کند. انتظار اینست که استاندار به طور ویژه و خاص حامی بخش تولید باشد تا شاهد رونق اشتغال و اقتصاد استان باشیم.
صنعت و کشاورزی گیلان با مشکلات مالی و کمبود سرمایه در گردش مواجه است انتظار اینست که استاندار نقش پررنگی در هدایت بانک ها و ادارات متولی ایفا کند و از بیخیالی در این حوزه بپرهیزد  چون چرخ اقتصاد و اشتغال استان با راه افتادن صنایع و کشاورزی به چرخش در می اید .
گیلان مشکلات خفته کارگری دارد راهکارش هم امنیتی سازی و احضار و بازداشت نیست راهکارش قرارگیری حل مشکلات کارگران در اولویت های استاندار جدید است (به دلیل وضعیت نامطلوب اقتصادی، برخی واحدهای تولیدی اقدام به قراردادهای نامعقول و غیرمنصفانه با کارگران کرده، برخی نیز دست به تعدیل و بعضی هم از پرداخت به موقع حقوق کارگران به بهانه های مختلف امتناع می کنند که در این رابطه باید استاندار چاره اندیشی کند و همه چیز را به تهران نسپارد)
دامداری گیلان دیگر توانی برای ادامه ندارد اولویت استاندار میتواند طرح و برنامه ای برای احیای دامداری باشد
مالیات نفس تولید کنندگان مختلف را گرفته است استاندار به عنوان عالی ترین نماینده  سیاسی دولت در کجای این معادله قرار گرفته است ؟
فرهنگ گیلان حالتی یله و رها به خود گرفته , توقع اینست که استاندار به موضوعات فرهنگی ورود داشته باشد و با نطر متخصصین این فضا را مدیریت کند ( از گذشته چیزی نمیگویم که جزتلف کردن وقت نیست )
ازاستاندارآینده  متوقع ام  که حلقه مشاوران فرهنگی  خودرا افزایش دهد نخبگان را ببیند هیات ها را ببیند و ….
گیلان مستعد اعتصابات فرهنگیان است برخی عناصر سیاسی هم بر آتش میدمند ولی واقعیت اینست که عامه فرهنگیان خواستار احیای کرامت انسانی خود هستند و این در صورتی امکان پذیر است که همه ارکان حاکمیت و علی الخصوص  نماینده عالی دولت به آن باور داشته باشند و برای بهبود وضعیت اقدام کنند.
ورزش و ما ادراک ورزش.. سیاسیون گیلانی بلای ورزش گیلان شده اند اگر فقط اینان را از ورزش بدور بدارد برای ورزش گیلان کفایت میکند
نخبگان که هیچ …
سیاست مدارن و گروههای سیاسی گیلان را کنار هم بنشاند هم دل کند و…
جوانان را دریابد و برنامه مشخصی برای تحویل کارها به جوانان داشته باشد .
از ظرفیت گروههای جهادی استفاده کند و …
انتطاراتم زیاد است باید تعدیل کنم …
محمدپورخوش_ سعادت