فرماندار انزلی با اشاره به اینکه اعلام آمار فوت شدگان از کرونا در حالت عادی با مجموعه بهداشت و درمان و در حالت امنیتی برعهده فرماندار است اظهار کرد: با وجود اینکه باید واقعیت ها به مردم اعلام شود اما در حال حاضر برای مدیریت بار روانی این بیماری از ارائه آمار پرهیز شود.

به گزارش ندای گیلان،اسماعیل میرغضنفری روز سه شنبه در جلسه ستاد کرونای بندرانزلی با اشاره به اینکه اعلام آمار فوت شدگان از کرونا در حالت عادی با مجموعه بهداشت و درمان و در حالت امنیتی برعهده فرماندار است اظهار کرد: با وجود اینکه باید واقعیت ها به مردم اعلام شود اما در حال حاضر برای مدیریت بار روانی این بیماری از ارائه آمار پرهیز شود.

وی با اظهار تشکر از تلاش کادر بهداشت و درمان شهرستان در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا گفت: متاسفانه برخی در خفا جشن های عروسی را برگزار می کنند که با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی و دستگاه قضایی با اینگونه موارد برخورد می شود.

میرغضنفری با بیان اینکه هیچ گونه همایش یا سمیناری به هر بهانه ای در حوزه های دستگاه های اجرایی و ادارات شهرستان نباید اجرا شود تصریح کرد: حضور کارکنان ادارات بدون ماسک ممنوع است و حتی المقدور از ورود ارباب رجوع بدون ماسک به مجموعه ادارات جلوگیری شود تا بتوانیم با افزایش میزان خود مراقبتی از تعداد افراد مبتلا به این بیماری بکاهیم.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت بسیجیان و اعضای شوراهای اسلامی روستاها در کمک به کادر بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه و احتمال برگزاری کلاس ها به صورت اینترنتی در صورت شیوع ویروس کرونا، باید زیر ساخت های اینترنتی شهرستان ارتقا یابد تا دانش آموزان در این خصوص مشکلی نداشته باشند.

به گفته میرغضنفری دانشگاه ها با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی با تهیه مقالاتی مرتبط با ویروس کرونا با هدف بالابردن روحیه و آستانه تحمل مردم در شرایط کنونی می توانند شرایط را به گونه ای مدیریت کنند که در این محدودیت های ناخواسته، مردم با مشکلات روحی و روانی مواجه نشده و از بار روانی این قضیه کاسته شود.

میرغضنفری اضافه کرد: گزارش فعالیت های انجام شده ستاد کرونا باید به مردم اطلاع رسانی شود و اداره ورزش و جوانان نیز می تواند با استفاده از تاثیر گذاری قهرمانان ورزشی و بازیکنان تیم ملوان با تهیه کلیپ یا قرار دادن پیامی در فضای مجازی نسبت به آگاهی سازی و هشدار به مردم در خصوص مراقبت از خود تاثیر دوچندانی داشته باشد.

فرماندار بندرانزلی با تاکید بر ضرورت اجرای مستمر بازرسی ها با نماینده بهداشت و فرمانداری از مجموعه ادارات در خصوص رعایت موارد بهداشتی خاطر نشان کرد: در هفته های نخست شیوع ویروس کرونا مردم شاهد گند زدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی بودند که بار روانی مثبتی در جامعه داشت که متاسفانه این امر کمرنگ شده و فرمانداری با استفاده از ارتباطات موجود و ظرفیت های استانی ، مواد ضدعفونی را تهیه و در اختیار دستگاه های خدمات رسان قرار می دهد تا بار دیگر ضدعفونی مراکزی که تردد مردم در آن زیاد است به صورت حداقل دو روز در میان انجام شود.

میرغضنفری با اشاره به لزوم کنترل قیمت ها در بازار با تشدید بازرسی ها گفت: برخی گرانی ها در کشور عمومی است اما اینکه یک محصول در انزلی پنج قیمت متفاوت داشته باشد پذیرفتنی نیست.

فرماندار بندرانزلی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی بازرسی ها و برخورد های قانونی با مردم افزود: در چند روز اخیر شکایت هایی از سوی برخی در خصوص مستاجران انجام شده که از دستگاه قضایی می خواهیم تا اطلاع ثانوی هیچ گونه حکم تخلیه برای مستاجران صادر نشود.