ازتخریب گروه‎های فشار علیه دولت تا واکنش‌های کنایه‌وار روحانی/ توصیه وزیر احمدی‌نژاد به احزاب اشرف بروجردی درباره اینکه این روزها از سوی معاون اول رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت و همچنین شخص رئیس‌جمهور مطرح می‌شود که در پس اتفاقات اخیر بازار ارز دست‌هایی پشت پرده قرار دارد، گفت: گروه‌هایی به نام گروه‌های فشار وجود دارند که […]

ازتخریب گروه‎های فشار علیه دولت تا واکنش‌های کنایه‌وار روحانی/ توصیه وزیر احمدی‌نژاد به احزاب

اشرف بروجردی درباره اینکه این روزها از سوی معاون اول رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت و همچنین شخص رئیس‌جمهور مطرح می‌شود که در پس اتفاقات اخیر بازار ارز دست‌هایی پشت پرده قرار دارد، گفت: گروه‌هایی به نام گروه‌های فشار وجود دارند که می‌خواهند آقای روحانی به موفقیت دست پیدا نکند. این گروه‌ها رسانه، روزنامه‌ و تریبون‌هایی که مخاطبان بسیاری دارد را در اختیار دارند اما مهم این است که امتحانشان را پس داده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در ماجرای برجام مشاهده کردید این گروه از هیچ تلاشی برای تخریب دولت و آقای روحانی کوتاه نیامد و امروز هم در قالب‌های دیگری همان رویکرد خودشان را نشان می‌دهند. معتقدم موضوع دست‌های پشت پرده بسیار واضح و روشن است. اینکه چرا آقای روحانی بیان نمی‌کند گروه‌های فشار چه کسانی هستند برای این است که بازگو کردن نام اشخاص و نهادها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه ممکن است تنشی را به تنش‌های موجود اضافه کنند.  آقای روحانی به عنوان رئیس دولت دلش نمی‌خواهد فضای جامعه دچار تلاطم و آشفتگی شود لذا برای آرام نگه داشتن کشور گاهی اوقات نکاتی را مطرح می‌کنند و بیاناتی کنایه‌وار دارند.

بروجردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عملکرد امروز دولت چه تاثیری می‌تواند بر اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده را داشته باشد ادامه داد: در انتخابات آینده با نگاهی می‌توانیم وارد میدان شویم که شرایط بهتری را تجربه کنیم تا هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان بتوانند یک جایگاه تعریف شده پیدا کنند. اگر شورای نگهبان در شرایط کارشناسی مناسب، چهره‌های شاخص را تائید کند دیگر حرف و حدیثی وجود ندارد و مردم هم می‌دانند که چه کسی را انتخاب کنند.

وی افزود: جامعه از دیرباز نشان داده است که تمایل به اصلاح‌طلبی دارد قطعا در انتخابات آینده چهره‌ای را انتخاب می‌کند که وجهه اصلاح‌طلبی داشته باشد.

توصیه وزیر احمدی نژاد به احزاب

همچنین سایر رسانه ها:

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی گفت: امیدوارم دوری از پدیده مخرب قبیله‌گرایی سیاسی در دستور کار احزاب و تشکل‌ها قرار بگیرد.
سیدمحمد حسینی، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پدیده قبیله‌گرایی را یک آفت در زمینه پیشرفت کشور می‌دانند، اظهار کرد: قبیله‌گرایی سیاسی به این معناست که عده‌ای توجیه کننده تمامی مواضع و اقدامات حزب و گروه خود اعم از مثبت و منفی باشند و بر کارهای نادرست جمع خود سرپوش گذاشته و به ناحق از آن حمایت کنند.

وی افزود: جلوه دیگر قبیله سالاری عدم مراعات حق و انصاف در مورد رقیب است مثلا اگر در جناح رقیب کار مثبتی صورت بگیرد آن را نادیده گرفته و یا فراتر از آن وارونه جلوه می‌دهند که مجموعه این مسائل ناشی از تعصبات بی‌مورد مبتنی بر قبیله‌گرایی است.

حسینی تصریح کرد: در غرب اگر فردی عضو جناحی باشد به صورت دربست آن حزب بدون توجه به کارکردهای مثبت و منفی مُبلغ آن خواهد بود. اما در جامعه اسلامی نباید چنین نگاهی وجود داشته باشد و بر همین مبناست که تعدادی از اعضای دولت‌های نهم و دهم در نامه‌ای اشتباه های احمدی‌نژاد را بیان کردند.

عضو شورای مرکزی جمنا بیان کرد: اما در بسیاری از دولت‌ها از جمله دولت کنونی با اینکه خطاهایی از سوی برخی اعضای کابینه دولت مشاهده می‌شود، اما از آنها حمایت صورت می گیرد، همچنین در شورای شهر نیز به جای برطرف‌سازی ضعف‌ها برخی به فرافکنی پرداخته و سعی دارند تا اشتباهاتشان را بر گردن نهادهای دیگر بیندازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم افزود: برخی با روحیه قبیله‌گرایی دستیابی به قدرت را حق مسلم حزب و گروه خود می دانند و برای رسیدن به مقصود هر اقدام ناشایستی را روا می دانند به خصوص در دوران تبلیغات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی که تصور می کنند مقطع «رفع القلم» هست و هیچ گناه و تقصیری در کارنامه آنها نوشته نمی شود!

وی با اشاره به وجود پدیده قبیله‌گرایی سیاسی در دولت روحانی، خاطرنشان کرد: علی‌رغم آشفتگی‌های اقتصادی و مشکلات عدیده مردم، دولت فعلی سعی دارد تا این معضلات را برگردن دولت‌های نهم و دهم بیندازد و به جای آنکه ضعف‌ها و اشکالات را بپذیرد و چاره اندیشی کند، می‌خواهد کاستی ها و معضلات موجود را به طور کلی از عهده خود خارج نشان دهد و یا حتی برخی از واقعیت‌ها را انکار کند.
27215