نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفـوذ تدریجی توده هـوای سرد و بارش زا از روز سه شنبه به منـطقه است

سرپرست اداره پیش بینی وهشدار سریع هواشناسی گیلان گفت: با ورود سامانه سرد و  پرفشار از اوایل روز سه شنبه وزش باد، بارش باران و کاهش نسبی دما را در استان شاهدخواهیم بود.

مازیار غلامی گفت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفـوذ تدریجی توده هـوای سرد و بارش زا از روز سه شنبه به منـطقه است.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی تا ظهر چهارشنبه در استان فعال خواهد بود و بر این اساس بارش در ارتفاعات و دامنه ها به صورت بارش برف خواهد بود و وزش باد شدید، کاهش دما و مه آلودگی هوادور از انتظار نیست.

غلامی خاطر نشان کرد: لغزندگی سـطح جـاده ها و کاهش دید افقی، نیز پیش بینی می شود و همچنین طی این مدت دریا مواج شده و برای فعالیتهای مرتبط نظیر صید و صیادی و دریانوری مناسب نخواهد بود.

وی تاکید کرد: هوای گیلان برای روز یکشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با رشد ابر و روز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری، بعضی نقاط مه، افزایش نسبی دما، وزش باد، عصر و شب افزایش ابر پیش بینی می شود.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گیلان متذکر شد: روز سه شنبه هوای گیلان قسمتی ابری تا ابری، مه آلود، به تدریج همراه با بارندگی، وزش باد گاهی شدید، کاهش دما و از اواخر وقت ارتفاعات بارش برف را شاهدخواهیم بود./ایسنا

لازم به ذکر است وضعیت دقیق آب و هوای شهر خود را می توانید در بخش نمایش زنده—->وضعیت آب و هوا سایت ندای گیلان مشاهده کنید.