دبیر اجرایی جشنواره شعر پایداری و دفاع مقدس گیلان گفت: در مجموع ۲۲۰ اثر به جشنواره هنری فانوس و دهمین جشنواره شعر پایداری گیلان ارسال شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسماعیل محمدپور در مراسم اختتامیه جشنواره استانی شعر پایداری و فانوس با اشاره به ارسال ۲۲۰ اثر در دو بخش شعر پایداری و فانوس اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۷ اثر مربوط به شعر پایداری و ۸۳ اثر نیز در بخش فانوس ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در بخش شعر پایداری ۹ اثر به عنوان آثار برگزیده شدند، گفت: در این میان آثار مرتضی عابدپور، نجمه پورملکی و رضا نیکوکار مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و از شش اثر بعدی نیز تقدیر به عمل آمد.

محمدپور در ادامه با اشاره به اینکه آثار برگزیده در بخش شعر پایداری به کنگره ملی دفاع مقدس راه یافتند، افزود: در بخش فانوس نیز آثار ارسالی در بخش‌های موسیقی، عکس، نمایش صحنه‌ای و خیابانی، نمایشنامه، فیلمنامه، نقاشی، فیلم کوتاه و فیلم مستند بود که در میان ۸۳ اثر ۱۰ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

وی همچنین به موضوعات تعیین شده برای این جشنواره اشاره و پایداری مادران، همسران و دختران شهدای دفاع مقدس و مقاومت را از موضوعات این جشنواره اعلام کرد.

دبیر اجرایی جشنواره شعر پایداری و دفاع مقدس گیلان اضافه کرد: پایداری مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، محور مقاومت اسلامی و شهدای مدافع حرم از موضوعات این جشنواره بوده است.