رئیس بسیج رسانه گیلان با اشاره به ارسال هزار و ۵۶۸ اثر به هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر، گفت: ۲۴۱ خبرنگار در این دوره شرکت کرده اند.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی،رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای ابوذر ابوذر هدف تولید رسانه‌ای هوشمند برای جبهه انقلاب برنامه ریزی می‌شود.

مهدی پارسا با اشاره به سالروز تأسیس بسیج رسانه، افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ای گیلان در سالی که به فرموده رهبری تولید و پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است ۱۳ درصد افزایش آثار داشتند.

وی ادامه داد: ۲۴۱ خبرنگار گیلان هزار و ۵۶۸ اثر را به دبیر خانه این جشنواره ارسال کردند.

پارسا ادامه داد: جشنواره ابوذر در جهت بر هم زدن نقشه‌های اتاق فکر دشمنان برگزار می‌شود. وی افزود: دشمن در جنگ تمام توان خودش ذهن و فکر مردم را مورد هدف قرار داده و در این راه هزینه‌های متعددی را برای ایجاد فضای یاس و ناامیدی ملت ایران انجام‌می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان تاکید کرد: خبرنگارانی که در جبهه انقلاب فعالیت می‌کنند برای نیل به اهداف انقلاب قلم می‌زنند. پارسا به لزوم رسیدگی مسئولان به مشکلات معیشتی و بیمه خبرنگاران اشاره و تصریح کرد: تأمین مسکن خبرنگاران باید در اولویت‌های کاری مسئولان بوده و داشتن نظام صنفی رسانه از انتظارات بحق اصحاب رسانه است.

رسانه‌ها با انتقادهای سازنده از انحرافات پیشگیری کنند

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی نیز در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران رسالت بزرگی را در جامعه دینی و مترقی بر عهده دارند، اظهار کرد: در یک نظام مردم سالاری، رسانه و مطبوعات یکی از ارکان اصلی آن بوده و اگر به هر شکلی به این رکن آسیب وارد شود جبران آن نیازمند سالیان متمادی است.

علی اوسط اکبری مقدم با بیان اینکه رسانه‌ها در تعالی و رشد اقتصادی و فرهنگی کشور نقش بسزایی دارند، افزود: اصحاب رسانه صاحبان علم و اندیشه هستند و در نظام جمهوری اسلامی شاهد این هستیم که رسانه‌های متعددی آزادانه فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از حاشیه سازی توسط رسانه‌ها، اضافه کرد: بدون کمک اصحاب رسانه تحولی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و غیره رخ نمی‌دهد و انتظار داریم با انتقادهای مثبت توسط رسانه‌ها از انحرافات جلوگیری و پیشگیری شود.