فرماندار ماسال گفت: عدم وجود اعتماد كافي بين بيمه‌گذار و بيمه‌گر موجب ايجاد تعارض در ارتباطات مي‌شود.

ندای گیلان:فرماندار ماسال گفت: عدم وجود اعتماد كافي بين بيمه‌گذار و بيمه‌گر موجب ايجاد تعارض در ارتباطات مي‌شود.

محمود قاسم‌نژاد در ديدار با مدير صندوق بيمه كشاورزي استان گيلان و مديران كارگزاري‌هاي بيمه كشاورزي غرب گيلان اظهار كرد: متاسفانه عدم وجود اعتماد كافي مابين بيمه‌گذار و بيمه‌گر موجب تعارض و چالش هميشگي بين بيمه‌گر و بيمه‌گذار شده است.

وي با بيان اينكه فرهنگ بيمه در جامعه نيازمند ارتقا و رشد است گفت: در بسياري از مواقع بيمه‌گذاران تصور مي‌كنند در ازاي پرداخت حق بيمه، بايد به هر عنواني به دنبال دريافت خسارت باشند كه اين امر موجب ايجاد بي‌اعتمادي بيمه‌گر به بيمه‌گذار مي‌شود.

فرماندار ماسال ادامه داد: البته در مقابل، بيمه نيز بايد با گسترش شمول عناوين بيمه‌اي موجبات افزايش رغبت و اقبال مردم در راستاي توسعه فرهنگ بيمه را فراهم نمايد.

قاسم‌نژاد پوشش بيمه‌اي دام و طيور را يكي ديگر از خدمات مهم صندوق بيمه كشاورزي برشمرد و تصريح كرد: عشاير و دامداران به عنوان تامين‌كننده بخش مهمي از پروتئين و محصولات دامي نقش اساسي در اقتصاد كشور ايفا مي‌كنند.

وي افزود: عشاير در راه توليد محصولات دامي سختي‌ها و مشقات بسياري را تحمل مي‌كنند و توليدات آنها در تامين معيشت عموم مردم از ارزش بسياري برخوردار است.

فرماندار ماسال راه‌اندازي اداره‌كل امور عشايري در استان و تعيين متولي امور عشاير را يكی از مهمترين اقدامات مورد نياز در اين بخش دانست و گفت: فرمانداري ماسال به عنوان يكي از شهرستان‌هاي اصلي داراي عشاير در استان پيشنهاد تاسيس اداره‌كل امور عشايري را طي سفر رييس جمهور به گيلان ارائه كرده و نماينده شهرستان نيز در اين زمينه پيگير است.

مهندس حميدي مدير صندوق بيمه كشاورزي گيلان نيز در اين نشست با ارائه گزارشي از فعاليت ها و خدمات اين صندوق خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه عشاير به عنوان يك منبع اصلي توليدكننده محصولات دامي محسوب مي‌شوند هماهنگي‌هايي با سازمان عشايري صورت گرفته و اين صندوق به دنبال ارائه خدمات بيمه‌اي مناسب به اين قشر تلاشگر جامعه است.

وي اضافه كرد: البته در اين راستا با مشكلاتي مواجه هستيم كه از جمله آنها مي‌توان به مشكلات فراوان دسترسي به عشاير و فقدان آمار دقيق در اين زمينه اشاره كرد.

شهرستان ماسال با دارابودن بيش از 2000 خانوار عشايري يكي از قطب هاي توليد محصولات دامي در سطح استان گيلان محسوب مي شود.