استفاده از برنج‌های خرد شده حین برنجکوبی دلیل ارائه طرح تولید کیک و کلوچه از برنج در گیلان است

به گزارش ندای گیلان از لنگرود، محمد آراسته عصر امروز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان با اشاره به قابلیت‌های موجود برای توسعه واحدهای صنعتی در گیلان اظهار کرد: اقتصاد گیلان بر سه پایه کشاورزی، گردشگری و صنعت تشکیل شده است.

وی، مهم‌ترین محصولات کشاورزی گیلان را برنج، چای، زیتون و کیوی عنوان کرد و افزود: برنج در شهرستان‌های مختلف استان کشت می‌شود.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه کتاب «مهم‌ترین طرح‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری در گیلان» منتشر شده است، تصریح کرد: تعداد 100 طرح برای سرمایه‌گذاری در استان ارائه شده است.

آراسته از ارائه طرح صنعتی تولید غذای کودک از برنج در گیلان خبر داد و بیان کرد: سالانه دو هزار تن ظرفیت واحد صنعتی مذکور در استان پیش‌بینی شده است.

وی، وجود ماده اولیه برنج در گیلان را دلیل ارائه طرح صنعتی تولید غذای کودک از برنج در استان عنوان کرد و گفت: نیاز روزافزون کشور به غذای آماده کودک از دیگر دلیل‌های ارائه طرح مذکور در گیلان است.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه شهرک صنعتی سفیدرود برای تولید غذای کودک از برنج در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: وجود آب، برق، گاز، نزدیکی به پایتخت و کشورهای آسیای میانه از ویژگی‌ها و مزایای شهرک صنعتی سفیدرود است.

آراسته در ادامه به ارائه طرح صنعتی تولید کیک و کلوچه از برنج در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سالانه یک‌هزار تن ظرفیت طرح مذکور در استان است.

وی با بیان اینکه استفاده از برنج‌های خرد شده حین برنجکوبی دلیل ارائه طرح تولید کیک و کلوچه از برنج در گیلان است، اظهار کرد: شهرک صنعتی سفیدرود با توجه به وجود امکانات زیربنایی و نزدیکی به برنجکوبی‌ها برای اجرای طرح مذکور در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارائه طرح صنعتی ساخت ماشین‌آلات تولید و فرآوری خوراک دام و طیور در استان خبر داد و افزود: سالانه یک‌هزار دستگاه ظرفیت ساخت ماشین‌آلات تولید و فرآوری خوراک دام و طیور در واحد مذکور پیش‌بینی شده است.

آراسته با بیان اینکه نیاز بازار داخلی و استان دلیل ارائه طرح مذکور است، تصریح کرد: شهرک صنعتی فومن با توجه به ویژگی استفاده از مزایای شهرک‌های صنعتی و نزدیکی به مرکز گیلان برای راه‌اندازی ساخت ماشین‌آلات تولید و فرآوری خوراک دام و طیور در نظر گرفته شده است./فارس