رضا مسرور در این دیدار اظهار کرد: ارائه گزارش ماهانه از میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران منطقه از سوی بانک های منطقه به معاونت اقتصادی سازمان الزامی است .

ندای گیلان:رضا مسرور اظهار کرد: ارائه گزارش ماهانه از میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران منطقه از سوی بانک های منطقه به معاونت اقتصادی سازمان الزامی است .

وی با قدردانی از بانک های پرداخت کننده تسهیلات به واحد های تولیدی و فعالان اقتصادی منطقه تصریح کرد: در صورت عدم پرداخت تسهیلات به فعالان صنعتی منطقه ، در مورد ادامه فعالیت بانک ها تصمیم گیری خواهد شد.

مسرور یادآور شد: با عنایت به اینکه حمایت از تولیدات صادرات محور از الزامات این سازمان و بانک های عامل به منظور افزایش سهم صادراتی منطقه در سبد کالاهای صادراتی کشور است ، مشکلات واحدهایی که مشکل سرمایه در گردش دارند باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به این که تشکیل کارگروه حمایت از تولید از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و هم چنین تشکیل جلسات با مدیران عامل بانک های استان در منطقه ، در حل مشکلات فعالان صنعتی موثر بوده، خواستار فعال تر شدن شعبه های ارزی بانکهای منطقه آزاد انزلی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه بر لزوم برگزاری جلسات میان کارخانجات تولیدی فعال در این منطقه با مدیران بانک ها به صورت مداوم، به منظور بررسی روند ارائه تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی منطقه تأکید کرد

در ادامه این نشست، نمایندگان واحدهای تولیدی فعال در منطقه و اعضای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی با تشکر از تشکیل این جلسه نقطه نظرات خود در خصوص مسائل بانکی و سود تسهیلات را اعلام و مدیران بانکها نیز از روند ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران منطقه به ویژه فعالان بخش صنعت ،گزارشی ارائه و با توجه به کاهش نرخ تسهیلات ،آمادگی کامل را جهت تخصیص تسهیلات مناسب اعلام کردند.

در منطقه آزاد انزلی حدود 100 واحد صنعتی با بیش از دو هزار نیرو در حوزه های مختلف صنایع سلولوزی، غذایی، پوشاک، پزشکی و دارویی، الکترونیک و فولاد مشغول به فعالیت هستند.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است ؛ کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی ، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی بیمه ای در این منطقه ، علاوه بر مزایای قانونی همچون امکان مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه از اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی تولیدی ، فعال سازی پروژه های راکد عمرانی ، بورس کالای منطقه ، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر اقدامات موثری انجام داده که زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.