استاندار گیلان در چهارمین جلسه شورای اداری استان نسبت به جذب غیرقانونی ۶۷۰ نیرو در گیلان طی سال گذشته به‌شدت گلایه کرد و هرگونه اضافه شدن به این افراد را در آینده مورد پیگرد و برخورد شدید دانست.

به گزارش ندای گیلان، مصطفی سالاری در شورای اداری گیلان در سالن غدیر استانداری با تأکید بر ارائه خدمات باکیفیت و مضاعف به مردم اظهار کرد: هیچ موضوعی نباید جلوی سرعت و کیفیت خدمات ارائه‌شده به مردم را بگیرد.

استاندار گیلان با اشاره به شائبه‌های ایجادشده در خصوص انتقال خود به سازمان‌های دیگر افزود: گیلان استان بسیار پرظرفیتی است و من خدمت به مردم را  وظیفه خود می‌دانم.

رئیس شورای اداری گیلان با تأکید بر حضور مدیران کل در سطح شهرستان‌ها گفت: مدیران کل باید سفرهای حداقل یک‌روزه طی پنج ماه آینده داشته باشند و با اقشار مرتبط با خود دیدار و تصمیمات گرفته‌شده را صورت‌جلسه و نسبت به آن سیستم کنترلی اعمال کنند.

وی با تأکید بر اینکه حضور مدیران اجرایی در دستگاه‌ها باید بیشتر شود تصریح کرد: برخی از مدیران در کنار سفرهای غیرضروری یک برنامه کاری را نیز دربسته سفر خود می‌گذارند که سفرشان حلال شود اما من این نوع رفتارها را تحمل نمی‌کنم.

نماینده عالی دولت در گیلان با انتقاد از تشریفات اضافه در سفرهای استانی خاطرنشان کرد: در سفرهای استانی و یا کشوری یک‌صد دستگاه خودرو با پول بیت‌المال دنبال یک نفر راه می‌افتند که باید به‌طور کامل جمع شود و تنها افرادی که نیاز هستند حضورداشته باشند.

سالاری همچنین با تأکید بر جمع‌کردن کامل بنرهای نامتعارف تشریفاتی در سطح استان بیان کرد: لزومی ندارد یک مسؤولی وارد شهری می‌شود هزاران بنر نصب شود بلکه این بنرها باید در خصوص نخبگان ورزشی و علمی انجام شود.

استاندار گیلان با تأکید بر آمادگی کامل دستگاه‌ها در برابر نوسانات جوی گفت: با توجه به‌قرار گرفتن در فصل سرما و بارش‌های برف دستگاه‌های اجرایی آمادگی کامل داشته باشند.

رئیس شورای اداری گیلان با تأکید بر سپردن امور مردمی به آن‌ها ازجمله سمن‌ها افزود: برخی از دستگاه‌ها تازه دفترداری و یا نافذ بودن امضاهای خود را یاد گرفته‌اند و سعی می‌کنند رقابت را از مردم بگیرند درحالی‌که باید امور به سمن‌ها واگذار و بر آن‌ها نظارت شود.

سالاری با تأکید مجدد بر واگذاری امور به جوانان ازجمله بانوان خاطرنشان کرد: هر جا که از جوانان و بانوان به‌کارگیری کرده‌ایم موفق شده‌ایم اما هنوز هستند دستگاه‌های که مجاب نشده‌اند و باید با آن‌ها برخورد شود.

سالاری با تأکید بر توسعه اقتصادی و اشتغال در ساماندهی آب‌بندان ها و تالاب ها گفت: رویکرد دستگاه‌های نظارتی از برخی دستگاه‌های اجرایی گاها بیشتر است.

وی با اشاره به سه برابر شدن ظرفیت آبی استان از سد شفارود در خصوص اجرای کامل دستورالعمل ساماندهی آب‌بندان ها و رودخانه‌های تصریح کرد: علاوه بز اینکه ظرفیت آبی استان افزوده می‌شود، فعالیت‌های گردشگری در گیلان رونق پیدا می‌کند درحالی‌که برای ساماندهی آن نیازی به بودجه عمومی و ملی نیز نیست.

استاندار با اشاره به طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان بیان کرد: بیش از ۸۰ شناگاه ها در سطح استان ساخته می‌شود که ساختمان آن‌ها کاملاً قابل‌حمل بودن و هیچ آسیبی نیز به دریا نمی‌زند.

وی با اشاره به طرح هزار روستا، هزار ورزشگاه و زمین ورزشی و تأکید بر تسریع در اجرای آن خاطرنشان کرد: اجرای این طرح نیازمند حذف بروکراسی زائد است و اعتبارات کافی آن پیش‌بینی‌شده است.

استاندار با اشاره به پروژه‌های زیربنایی و عمرانی ملی در گیلان افزود: پروژه را آهن رشت آستارا هم‌زمان با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن رشت قزوین آغاز می‌شود و علاوه بر آن برای هشت کیلومتر آزادراه باقیمانده نیز پیمانکار انتخاب‌شده و‌ عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

سالاری همچنین از برخی تشریفات از سوی دستگاه دولتی زیرمجموعه دولت در سطح بخش‌ها و شهرستان‌ها انتقاد کرد و گفت: درحالی‌که برخی از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در عملیات خود از چراغ‌های گردان و شیوه‌های خاص استفاده نمی‌کنند برخی از بخشداران ما برای حضور در بین مردم از خودروهای آژیر دار و یا چراغ گردان استفاده می‌کنند که تأکید می‌کنم هر چه سریع‌تر آن‌ها را جمع کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تنظیم بازار و فعال شدن گشت‌های نظارتی تصریح کرد: به‌صورت متداول گشت‌های نظارتی در سطح استان فعال هستند اما باید نظارت‌ها تقویت شوند درحالی‌که نباید با همراهی رسانه‌ها و با طمطراق همراه باشد.

استاندار گیلان از جذب غیرقانونی ۶۷۰ نیرو در سال گذشته در گیلان خبر داد و با ابراز گلایه‌مندی شدید از این اوضاع در استان گفت: برخی‌ها برای جذب یک نیرو در استان مباحث قومی قبیله‌ای را ملاک قرار می‌دهند و گروکشی می‌کنند درحالی‌که این استان برای پرداخت حقوق به این افراد ۴۰ میلیارد تومان هزینه متحمل شده و اگر بخواهد بر این میزان از افراد حتی یک نفر اضافه شود برخورد ما با شدت و جدیت بیشتری همراه خواهد بود.

سالاری همچنین از عدم شهامت برخی مدیران و مسؤولین در تصمیم‌گیری‌ها انتقاد کرد و افزود: صندلی که در اختیار مسئولان و مدیران قرار داده‌شده یک فرصت است و کسانی که لیاقت خدمت به مردم را ندارند و نمی‌توانند تصمیمی را با درایت خود بگیرند صندلی خود را رها و آن را غصب نکنند چراکه ما محل رجوع مردم هستیم و باید نسبت به مراجعاتشان پاسخگو باشیم.

رئیس شورای اداری استان در پایان چهارمین جلسه شورای اداری استان پس از بررسی دغدغه‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دستور داد تا دغدغه‌های دولت در حوزه‌های انتخابیه از سوی سازمان‌ها و ادارات مربوطه پیگیری و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.