با امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استانداری گیلان، 40 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت مساوی دو طرف به آموزش های مهارتی در حوزه گردشگری استان گیلان اختصاص یافت

به گزارش ندای گیلان،در راستای ارتقای توانمندی و مهارت افزایی نیروی انسانی فعال در حوزه گردشگری گیلان با موضوع مهارت آموزی خدمات گردشگری ،  تفاهم نامه همکاری مابین استانداری گیلان و سازمان فنی و حرفه ای کشور به امضای مصطفی سالاری و سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور رسید.

 سالاری در جلسه امضاء تفاهم نامه مذکور اظهار داشت: آموزش های مهارتی علاوه بر ارتقای کیفیت کار و خدمات شاغلین حوزه گردشگری، در رونق اقتصادی خانواده ها تأثیر مستقیم دارند.

وی افزود: برای اجرای آموزش های مهارتی در حوزه گردشگری نیازمند همکاری و هم افزایی نهادهای تأثیرگذار استان از جمله شهرداری ها، دهیاری ها، مؤسسات مردم نهاد و … هستیم.

استاندار گیلان با بیان این که آموزش های مهارتی منجر به تولید ثروت در جامعه می شوند، بر انجام نیازسنجی های دقیق و بروزرسانی محتواهای آموزشی در حوزه گردشگری تأکید کرد.

وی در ادامه گفت: آموزش های مهارتی در بلند مدت اثرات خوبی را به دنبال خواهند داشت و باید علاوه بر حوزه گردشگری از ظرفیت این آموزش ها در دیگر حوزه ها نیز بهره مند شد.

نظام مهارتی در هر استان متناسب با شرایط و مختصات منطقه ای اجرایی شود

همچنین دکتر پاک سرشت در نشست امضاء تفاهم نامه مذکور گفت: در شرایط کنونی کشور، هزینه کرد درست منابع از اهمیت زیادی برخوردار است و با هدفمند ساختن آموزش های مهارتی و اجرای این آموزش ها در جای مناسب می توانیم از هدر رفت سرمایه های ملی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: برای ارائه آموزش­ های مهارتی منطبق با نیاز بازار کار باید در هر استان، نظام مهارتی متناسب با شرایط و مختصات منطقه ای اجرایی شود.

پاک سرشت با اشاره به وجود مربیان توانمند و استانداردهای آموزشی در حوزه گردشگری  گفت:  در  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آمادگی لازم برای همکاری در این حوزه  وجود دارد و در صددیم تا با برنامه ریزی متمایز در بازه زمانی مشخص به دستاوردهای روشنی در این مسیر دست یابیم.

وی تصریح کرد: امضاء تفاهم نامه مشترک بین دو مجموعه در حوزه گردشگری از مصوبات جلسه شورای مهارت استان گیلان بود که با نگاه ویژه استاندار محترم به حوزه مهارت آموزی امیدواریم که شاهد همکاری مطلوب و پایداری باشیم.

بر اساس این گزارش، به منظور اجرای صحیح و دقیق مفاد تفاهم نامه، کمیته راهبری در قالب شورای مهارت استان به ریاست استاندار گیلان و دبیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اجرای تفاهم نامه را پیگیری می کند.