شهردار رشت گفت: روز پنجشنبه چهل میلیارد تومان از منابع دولتی بابت خرید دستگاه زباله سوز اختصاص یافت و باید برای چهل میلیارد تومان دیگر نیز به زودی به سمت تهران اعزام شویم.

به گزارش ندای گیلان،شهردار رشت با حضور در جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت اظهار کرد: خوشحالم که در نخستین روزهای کاری به یکی ازموضوعات مهمی که جزو دغدغه های اصلی شهر می باشد می پردازیم.
مسعود نصرتی افزود: بنده معتقدم وقتی مسئولیت فنی و خرید زباله سوز تائید شده نباید دیگر وارد مباحث ریز آن شویم و اگر انرژی خود را روی این بخش بگذاریم فقط زمان را از دست داده ایم.
وی با بیان اینکه در تهران زباله سوز دویست تنی تجربه شده است تصریح کرد: شهر رشت از منابع دولتی در خصوص خرید زباله سوز تا کنون ده میلیارد و نهصد میلیون تومان وصول کرده که نسبت به شهرهایی همچون ساری و… بسیار اندک است .
نصرتی با اعلام اینکه در نشست روز پنج شنبه با مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص چهل میلیارد تومان بابت خرید زباله سوز توافق شد گفت: با توجه به اتفاقاتی که بر اثر رانش زباله در سراوان ایجاد شده است قصد داریم نسبت به اخذ اعتبارات مجدد در خصوص خرید دستگاه زباله سوز اقدام کنیم.
شهردار رشت افزود: با پرداخت مبلغ چهل میلیارد تومان به شرکت چینی TTS میزان پرداختی ما از میزان قرار داد اولیه بیشتر خواهد بود و باید به کار سرعت بدهند.
وی تقاضای تشکیل یک شرکت به ریاست یکی از مدیران کل استان گیلان داد و بیان کرد: که در استان قزوین چنین شرکتی تشکیل و یک درصد از سهام آن به استانداری قزوین داده شد و شهرداریهای کل قزوین بر اساس میزان زباله ای که به آن شرکت سرازیر می کردند سهام دار بودند .
وی افزود: چنانچه هر کدام از شهرداریهای عضو در خصوص حق شارژ ماهانه قصد شانه خالی کردن داشتند استانداری قزوین از ارزش افزوده اش متعلق به آن شهرداری مبلغ مذکور را برداشت می‌کرد.

شهردار رشت بیان کرد: باید شرکتی با این شرایط طراحی شود و اگر اینکار انجام نشود تحمیل هزینه های کارخانه کود آلی همچنان بر شهرداری رشت خواهد بود و این کار یقینا مورد پسند مردم رشت نیست.
شهردار رشت گفت: باید در جذب منابع دولتی مورد نیاز اقدام عاجل داشته باشیم.
مسعود نصرتی افزود: ما باید فشار بیاوریم تا زودتر این منابع مالی اختصاص یابد و در روز پنجشنبه چهل میلیارد تومان بابت دستگاه زباله سوز اختصاص یافت و باید برای چهل میلیارد تومان دیگر نیز به زودی به سمت تهران اعزام شویم.