ایجاد فضای مناسب برای احداث کتابخانه‌هایی در داخل مدارس که استفاده عمومی برای والدین دانش‌آموزان و اهالی محل نیز داشته باشد، در دستور کار قرار گرفته است.

نداي گيلان : علی اوسط اکبری‌مقدم در نشستی با استاندار گیلان و مسئولان نهاد کتابخانه‌ها اظهار داشت: در اواخر سال 93 در دستور کاری که از سوی دولت برای نوسازی مدارس در دست ما قرار گرفت ایجاد فضای مناسب برای ایجاد کتابخانه‌هایی در داخل مدارس آموزشی بود که استفاده عمومی برای والدین دانش آموزان و اهالی محل نیز داشته باشد.

وی گفت: در دو دهه گذشته مدارس ما یا فاقد کتابخانه بودند یا کتابخانه‌هایی که در آن‌ها دایر بود فاقد کارایی و پتانسیل مناسب برای ارائه کتاب به دانش آموزان بود که خوشبختانه در احداث مدارس جدید فضاهای مناسب‌تر و بهتری نسبت به قبل به کتابخانه مدارس اختصاص داده شد ولی این فضاها در طبقات فوقانی مدارس بود و ایجاد کتابخانه‌ها با رویکرد عمومی بررسی و پیش بینی نشده بود.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان بیان کرد: ما در ساخت مدارس جدید فضای کتابخانه‌ها را در طبقات همکف قرار داده‌ایم، به این امید که اهالی همان محل و والدین دانش آموزان نیز جزء مخاطبین و اعضای کتابخانه‌های مذکور باشند.

اکبری مقدم تصریح کرد: متأسفانه مشکلی که برای اجرایی کردن این طرح با آن برخورد کرده ایم این است که پس از ساعت کاری مدارس کسی حق ورود به آنجا را ندارد و آموزش و پرورش نمی‌تواند پذیرا و مجری طرح ذکر شده باشد.

شعبانعلی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: کتابخانه مرکزی شهر رشت پس از شانزده سال از آغاز تأسیس هنوز با پیشرفت 43 درصدی نتوانسته به مرحله بهره‌برداری برسد و هنوز 15 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که به ثمر بنشیند.

وی گفت: با توجه 50 میلیارد تومان بودجه‌ای که در سفر ریاست جمهوری به کتابخانه‌ها و فضای فرهنگی تعلق گرفت به امید خدا پیشرفت این طرح عملی خواهد شد.

خاوری افزود: با توجه به بودجه‌ای که در 3 ماه پایانی سال به ما تعلق می‌گیرد باید در تدوین برنامه ششم طرح‌های نیمه تمام را اجرایی کنیم/ تسنيم گيلان