مدیر عامل آب و فاضلاب شهری گیلان از احداث تصفیه‌خانه فاضلاب با روش BOT در این شهرستان خبر داد و گفت: شبکه مدرن فاضلاب تالش در مدت حدود سه سال احداث می‌شود

تالش-کاظم لطفی ظهر امروز در  جریان بازدید از تاسیسات آبرسانی این شهرستان اظهار داشت: اجرای عملیات ساخت مخازن آب تالش، رضوانشهر و ماسال قابل توجه است.

وی جایگاه تالش به لحاظ داشتن ظرفیت ویژه را بسیار ممتاز خواند و افزود: با تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی در منطقه، تالش به جایگاه واقعی خود می‌رسد.

مدیر عامل آبفای گیلان از احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تالش خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح در بهمن ماه جاری آغاز شده و امیدواریم با تلاش مسئولان شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب تالش در دستور کار است، خاطرنشان کرد: احداث تصفیه‌خانه از طریق برگزاری مناقصه با روشBOT است.

لطفی ادامه داد: همزمان با اجرای طرح مذکور شبکه‌های اصلی شهر و خطوط اصلی فاضلاب اجرا می‌شود و در مدت دو تا سه سال آینده شبکه مدرن فاضلاب در تالش احداث می‌شود.

وی محرومیت‌زدایی در حوزه آب شهری در شهرهای تالش را از اهداف مهم ذکر کرد و یادآور شد: نگاه استاندار گیلان نیز به تالش ویژه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به افتتاح پروژه‌های این شرکت در دهه فجر امسال تصریح کرد: دهه فجر امسال طرح‌های آبرسانی در حوزه آب شهرهای اسالم، چوبر، حویق، لیسار و تالش به بهره‌برداری رسیده است.

وی عمده طرح آبرسانی را در شهر چوبر عنوان کرد و متذکر شد: عملیات اجرایی مخزن اسالم و عملیات مخزن یک‌هزار متر مکعبی حویق، خطوط انتقال و خطوط توزیع حویق، اجرای خطوط انتقال و … از جمله طرح‌ها در دهه فجر بوده است.

لطفی اعتبارات طرح فاضلاب تالش در سال جاری را بالغ بر 64 میلیارد ریال ذکر کرد و متذکر شد: دهه فجر امسال بیش از 87 میلیارد ریال طرح آبرسانی گیلان به بهره‌برداری رسید.منبع:فارس