یونس تجربه‌کار با اشاره به اهداف برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: حضور جوانان مؤمن و متدین در جامعه روستایی مظهر تجلی آیه قرآن است.

ندای گیلان:یونس تجربه‌کار با اشاره به اهداف برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: حضور جوانان مؤمن و متدین در جامعه روستایی مظهر تجلی آیه قرآن است.

وی انسان‌سازی و مدیریت جهادی در جامعه را از اهداف سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: سازمان مذکور تلاش می‌کند مدیران آینده جامعه را از بین افراد متدین و متعهد انتخاب و تربیت کند.

تجربه‌کار محرومیت‌زدایی را از جمله برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در جامعه برشمرد و بیان کرد: فعالیت گروه‌های جهادی با حضور دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکترا برای خدمت‌رسانی در روستاهای محروم انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های این سازمان است، تصریح کرد: امسال اجرای 120 برنامه اقتصاد مقاومتی در استان برنامه‌ریزی شده است.

وی از احیای مزارع غیر فعال و نیمه فعال شیلات در زمینه پرورش آبزیان و احداث حوضچه‌های پرورش ماهی در گیلان خبر داد و یادآور شد: سال 94 ایجاد واحدهای قارچ خوراکی و پرورش دام سبک و سنگین شامل شتر، گاومیش و دام‌های چندقلوزا از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در استان است.

تجربه‌کار با اشاره به پرورش ماکیان کبک و بلدرچین در گیلان، خاطرنشان کرد: امسال پرورش شترمرغ و مرغ بومی، داربستی کردن باغ‌های کیوی، کاشت گیاهان دارویی، تولید کود ورمی‌کمپوست و پرورش زنبور عسل در استان پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان راه‌اندازی صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی خشک‌کن در رونق کشاورزی را مهم دانست و اظهار کرد: سال 94 یک واحد صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی پودرکن، هشت واحد صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی بسته‌بندی و 14 واحد صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی رب و عصاره در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی 28 واحد صنایع کوچک و تبدیلی ترشی و شور در گیلان، بیان کرد: امسال راه‌اندازی 19 واحد صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی فرآوری لبنیات، 25 واحد صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی مربا و شربت و همچنین 18 واحد صنایع تبدیلی ضایعات کشاورزی به خوراک دام و طیور در استان پیش‌بینی شده است.

تجربه‌کار به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در سال 93 اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک‌هزار و 375 کارگاه تولیدی در استان راه‌اندازی شده است.