فرماندار رودبار از اجرای فیبر نوری در روستای پشته کلاه تا کلیشم این شهرستان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رودبار،طهمورث عموپور شامگاه جمعه در گفت و گوی تلفنی با بخش خبر مرکز گیلان با محوریت مشکلات روستای کلیشم در بخش عمارلو اظهار کرد: سالن ورزشی روستای کلیشم با داشتن دبیرستان شبانه روزی که توسط اداره کل نوسازی مدارس گیلان به متراژ ۷۰۰ متر مربع احداث و به مرحله فونداسیون و نصب سوله و اجرای سقف رسید اما به دلیل تعطیلی مدرسه نیمه کاره رها شد.

وی با بیان اینکه با تعطیلی مدرسه شبانه روزی به علت کمبود دانش آموز پروژه مذکور تحت تأثیر قرار گرفت و تعطیل شد، افزود: البته پیشنهاد داده شده تا این پروژه به بخش خصوصی واگذار شود تا مورد بهره برداری جوانان و اهالی روستا قرار گیرد.

عموپور با اشاره به کمبود شدید آب در اکثر روستاهای منطقه به ویژه روستای کلیشم، ادامه داد: اقدامات مختلفی از قبیل حفر چاه و انتقال چشمه‌های کوچک به مخازن اصلی آب کلیشم صورت گرفت ولی متأسفانه با خشکسالی‌های پی در پی هر ساله دبی چشمه‌ها کاهش پیدا کرده است،

فرماندار رودبار تصریح کرد: در خصوص کمبود آب مطالعات بسیاری در زمینه کمبود آب صورت گرفته و با مقامات استانی نیز مطرح شد اما به دلیل فاصله ۸ کیلومتری و اختلاف ارتفاع و صعب العبور بودن منطقه تاکنون توسط کارشناسان آبفای استان تأیید نشده است.

وی با بیان اینکه برطرف کردن مشکل آب روستای کلیشم تخصصی است و کارشناسان آبفای می‌بایست در این خصوص نظر دهند، اضافه کرد: اجرای فیبر نوری از روستای پشته کلاه تا کلیشم انجام شده و با عملیاتی شدن بخشی از مشکلات این روستا در این بخش رفع می‌شود.

عموپور در خصوص آسفالت راه این روستا تصریح کرد: اولویت شهرستان در این خصوص با راه‌های در دسترسی آسان است و این روستاها به دلیل صعب العبور بودن در مراحل بعدی قرار می‌گیرند و در دستور کار قرار دارد.