مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: طرح ساخت ۲۵ مخزن ذخیره آب آشامیدنی با بیش از ۴۸ هزار مترمکعب گنجایش امسال در ۹ شهرستان اجرا شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، علیرضا غیاثی گفت: عملیات ساخت ۲۵ مخزن ذخیره آب آشامیدنی با ۴۸ هزار و ۷۰۰ مترمکعب گنجایش و ۱۱ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی، از ابتدای امسال در شهرستان‌های رشت، رودبار، رودسر، لاهیجان، تالش، سیاهکل، فومن، املش و صومعه سرا آغاز شد.

وی با اشاره به ساخت ۲۲ مخزن در حوزه روستایی و ۳ مخزن در حوزه شهری، افزود: کاهش هدر رفت آب آشامیدنی، مدیریت فشار شبکه توزیع و افزایش ذخیره مطمئن آب سالم برای ۱۰ هزار و ۴۰ خانوار از اهداف ساخت این مخازن در ۹ شهرستان گیلان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: ۱۱ مخزن با بیش از هزار مترمکعب ظرفیت در شهرستان‌های رشت، رودبار، رودسر، تالش و صومعه سرا تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

علیرضا غیاثی از اجرای عملیات شستشوی مخاذن آب آشامیدنی در گیلان برای ارتقا کیفیت آب مشترکان خبر داد و افزود: تاکنون ۸۹ هزار و ۴۷۵ مترمکعب از مخازن ذخیره آب آشامیدنی در گیلان شستشو شد که از این حجم، ۵۲ هزار و ۵۷۵ مترمکعب آن در حوزه روستایی و ۳۶ هزار و ۹۰۰ مترمکعب آن در حوزه شهری قرار دارد.