فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به شناسایی بیش از ۴۳ هزار گیلانی فاقد پوشش بیمه، گفت: تاکنون ۲۳ هزار و ۶۳ نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سردار محمد عبدالله‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت داشتن بیمه برای افراد جامعه، اظهار کرد: وجود رفاه در بخش درمان یکی از مصادیق عدالت اجتماعی است و بیمه سلامت می‌تواند به تحقق این امر کمک کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اجرای طرح همگانی بیمه سلامت اقشار کم برخوردار در استان گیلان، بیان کرد: یکی از مشکلات مردم گیلان به ویژه در مناطق روستایی نداشتن بیمه سلامت بوده لذا برای ۲۳ هزار و ۶۳ گیلانی کم برخوردار پوشش بیمه‌ای توسط بیمه سلامت استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها ۶۲ هزار نفر در سراسر کشور تحت پوشش بیمه همگانی هستند، تصریح کرد: ۳۷ درصد از این بیمه شدگان برای استان گیلان هستند.

سردار عبدالله پور با اشاره به اینکه سپاه و بسیج متولی اجرای طرح پوشش همگانی بیمه سلامت هستند، بیان کرد: ۴۳ هزار و ۶۲۵ نفر فاقد پوشش بیمه در گیلان شناسایی شدند که تاکنون پوشش بیمه درمان برای ۲۳ هزار و ۶۳ نفر انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح بیمه همگانی سلامت برای باقی افراد در حال اجرا است، تصریح کرد: در این طرح ۷۰ درصد پوشش بیمه تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی از جمله داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و پوشش بیمه به میزان ۹۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات بستری است.