مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اجرای طرح مطالعاتی ساماندهی سواحل با اجرای طرح پیاده‌راه ساحلی شهر چاف و چمخاله خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از لنگرود، نادر زینالی پس از بازدید از طرح پایلوت کشوری ساماندهی سواحل در شهرستان چاف و چمخاله با اعلام این موضوع گفت: طرح ساماندهی سواحل که در سفر ریاست جمهوری به استان گیلان نیز بر لزوم اجرای آن تأکید شد با جدیت در حال پیگیری بوده که با اجرای آن موجبات بهره‌مندی عموم اقشار جامعه از این نعمت خدادادی فراهم می‌شود.

مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نماینده ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ در استان گیلان اضافه کرد: مطالعات اولیه طرح احداث پیاده‌راه فرهنگی به طول ۱۷ کیلومتر که به صورت پایلوت کشوری در سواحل چاف و چمخاله شهرستان لنگرود اجرا خواهد شد در حال پیگیری است.

زینالی افزود: با اجرای این طرح ضمن جداسازی ساحل و همچنین جلوگیری از ورود وسایل نقلیه به ساحل محیطی امن برای استفاده اقشار مختلف از ساحل فراهم می‌شود.

او اضافه کرد: طرح‌های توسعه‌محور اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در اجرای طرح‌های زیرساختی و احداث تأسیسات گردشگری با جذب اعتبارات لازم با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

نماینده ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ در استان گیلان تصریح کرد: ورود بیش از پنج میلیون و پانصد هزار گردشگر به استانگیلان نشان‌دهنده ظرفیت‌های گسترده این استان در حوزه صنعت گردشگری به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر در سطح کشور است و برنامه‌ریزی‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح‌های مصوب این ستاد موجب شده تا گردشگران تجربه‌ای ارزشمند از سفر به این استان سرسبز را کسب کنند.