طرح زیست محیطی پاکسازی سواحل کلاچای در آستانه فرا رسیدن سال نو با حضور مسئولان شهرستانی و بخشی و نیز دوستداران محیط زیست در سواحل نگین شمال کلاچای به مرحله اجرا در آمد.

به گزارش ندای گیلان از رودسر،طرح زیست محیطی پاکسازی سواحل کلاچای در آستانه فرا رسیدن سال نو با حضور مسئولان شهرستانی و بخشی و نیز دوستداران محیط زیست در سواحل نگین شمال کلاچای به مرحله اجرا در آمد.
بخشدار کلاچای در این مراسم طرح پاکسازی سواحل را به عنوان اقدامی مهم و ارزشمند در استقبال از بهار وایجاد فضای مفرح و با نشاط برای مسافران، میهمانان و گردشگران نوروزی عنوان کرد.
وی گفت :حضور پر رنگ علاقمندان و دوستداران طبیعت در اجرا و تحقق این طرح نشانگر عمق درک و بینش والای آنان در حفظ و صیانت از طبیعت است.
هادی کوچکی با اشاره به اجرای این طرح به صورت شهرستانی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با تلاش مضاعف و مسئولیت پذیری بیشتر منطقه ای عاری از زباله داشته باشیم.
رییس شورای اسلامی شهر کلاچای هم در این مراسم با تبریک پیشاپیش عید نوروز بر لزوم همکاری بیشتر مردم در طرح تفکیک زباله از مبدا تاکید کردو تحقق آن را مستلزم نگاه جمعی دانست.
محمد پورحسین افزود :خوشبختانه قدم های موثر و سازنده ای در طی این مدت در موضوع ساماندهی و طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر برداشته شده اما کافی نیست و می طلبد همه در این عرصه نگاه مسئولانه و متعهدانه داشته باشند.
وی تعمیم و گسترش فرهنگ صحیح زیبا سازی و نگهداری سواحل از وجود زباله را به عنوان یکی از الزامات مهم در توسعه صنعت گردشگری ذکر کرد.
بر پایه این گزارش، در طرح زیست محیطی پاکسازی ساحل مجتمع نگین شمال 200کیسه پلاستیک زباله توزیع و سواحل به مسافت دو کیلومتر از وجود زباله پاکسازی شد.
همچنین در این مراسم مسابقه نقاشی با عنوان محیط زیست و تفکیک زباله از مبدا برگزار و به سه نفر برتر نقاشی به اسامی محمد سبحان عبدالوهاب، امیرعلی رجبی و نازنین زهرا علیزاده نودهی جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.