مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به اجرای طرح پاکسازی حریم راه های استان، گفت: ۳۶۰ راهدار در اجرای این طرح مشارکت کردند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فریبرز مرادی با اشاره به اینکه هر ساله با نزدیک شدم به ایام نوروز حریم محورهای مواصلاتی پاکسازی می‌شود، اظهار کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته راهداران اقدام با پاکسازی این محورها کرده اند.

وی با بیان اینکه در این طرح ۳۶۰ راهدار مشارکت کرده اند، افزود: تاکنون نسبت به اصلاح و نصب ۱۸۵۰ عدد تابلو راهنمایی و رانندگی در سطح محورهای استان اقدام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته، گفت: احیای ۳۰۰ کیلومتر خط کشی، مرمت گاردریل به طول ۲۸ کیلومتر، ۱۴ مورد بازبینی و نگهداری سیستم‌های روشنایی تونل‌ها بخشی از این اقدامات است.

وی ادامه داد: نصب روشنایی برای ۲۱۷ راه‌های شریانی ۲۱۷ کیلومتر، نصب ۲۰۰ عدد استوانه ایمنی در سطح محورها، آشکار سازی ۱۰ نقطه پر تصادف، رنگ آمیزی و آشکارسازی ۲۵۰ سرعت کاه، پایه علائم و نرده پل در محورهای استان، تجهیز راهدارخانه‌ها، نصب و شستشوی بیش ۱۰ هزار عدد علائم، اجرای عملیات لکه گیری با آسفالت گرم ۱۶۰۰ تن بر اساس اولویت بندی راه‌های شریانی، اصلی و فرعی و روستایی و جمع آوری ۳۹۲ عدد بنر و تابلوی غیر مجاز بخشی از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از جمله اقدامات دیگر در آستانه سال نو است.