رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای طرح نفس و نجات فرزندان ناشی از سقط در گیلان نیز گفت: طی مداخلات صورت گرفته با همکاری بسیج مردمی در گیلان، روند کاهشی در سقط شکل گرفته و این روند با جدیت ادامه دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، هجدهمین قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز به‌صورت ارتباط تصویری با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در هجدهمین قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده وزارت بهداشت، آخرین اقدامات و برنامه‌های نظام سلامت استان را تبیین و تشریح کرد.

در این نشست، کارنامه یک‌سالگی اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گزارش اهدای جایزه ملی جمعیت به مقام عالی وزارت، آخرین وضعیت موارد قانونی اجرا نشده و علل آن، گزارش هفته ملی جمعیت و همچنین گزارش کمیته رسانه به سمع و نظر حاضرین رسانده شد.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به تکلیف قانونی مبنی بر تأسیس مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی ایرانی-اسلامی، اظهار کرد: آیین‌نامه راه‌اندازی این مراکز تاکنون به استان‌ها ارسال نشده است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای ره اندازی مراکز درمان ناباروری در استان، افزود: خوشبختانه در استان گیلان کلینیک ویژه سلامت باروری و جوانی جمعیت راه‌اندازی شده و علاوه بر آن در بخش دولتی و خصوصی، مراکز سطح یک و دو درمان ناباروری در رشت و تالش راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک در شهرستان لاهیجان نیز آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از حمایت مطلوب بیمه سلامت در حوزه درمان ناباروری خبر داد و گفت: تاکنون یک هزار و ۱۱۰ زوج نابارور در گیلان نشان‌دار و پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز در رابطه با آن هزینه شده است.

آشوبی با اشاره به اجرای طرح نفس و نجات فرزندان ناشی از سقط در گیلان نیز گفت: طی مداخلات صورت گرفته با همکاری بسیج مردمی در گیلان، روند کاهشی در سقط شکل گرفته و این روند با جدیت ادامه دارد.

وی با اشاره به جدیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ جلسه قرارگاهی در دانشگاه و پنج نشست قرارگاهی در استانداری گیلان تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از در دست اجرا بودن چهار طرح پژوهشی حوزه جمعیت در گیلان، برگزاری نشست با طلاب جوان و خانواده به جهت تبیین وضعیت جمعیتی و اقناع افکار عمومی و همچنین برگزاری نشست مشترک با تشکیلات بسیج و سپاه به جهت شتابگری برنامه‌ها و اقدامات نظام جمعیتی در گیلان، خبر داد.