مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از اجرای طرح عضویت رایگان کتابخانه‌ها در دهه کرامت خبر داد و گفت: این طرح به مدت سه روز در گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،یاسر تقوی در گفتگویی اظهار کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی همانند سایر موضوعات اجتماعی و فرهنگی دیگر ملموس است.

وی از اجرای طرح عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی گیلان در دهه کرامت خبر داد و افزود: این طرح همزمان در کتابخانه های عمومی سراسر در گیلان اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه اجرای طرح عضویت رایگان در ۳ روز انجام می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها، روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی علیه السلام و ولادت حضرت امام رضا علیه السلام با مراجعه حضوری به هر یک از کتابخانه‌های عمومی گیلان به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور شوند.

تقوی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در اقشار مختلف جامعه اضافه کرد: علاقمندی مردم به کتاب وجود دارد اما باید به این سمت جهت دهی شوند.

وی با اشاره به نیاز جدی بشر به کتاب افزود: کتاب منجر به تعالی سازی جامعه می‌شود و باید در گسترش فرهنگ کتابخوانی همه بسیج شوند.

گفتنی است، استان گیلان هم اکنون دارای ۸۵ باب کتابخانه عمومی در شهرها، بخش‌ها، روستاها و به صورت سیار در دو منطقه است.