فرماندار شفت گفت: طرح آبرسانی به 52 روستای شفت در حال پیگیری و زمین این مجتمع آبی در روستای بداب آماده شده و عملیات اجرایی آن در بازه زمانی 2 تا 3 سال خواهد بود .

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا محسنی و حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در بازدید از روستاهای چماچا،مژدهه،خرطوم و ناصران با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تسریع در روند اجرای پروژه بهسازی راه ملاسرا- شفت، افزود:این پروژه با اعتباری بالغ بر 14میلیارد و 400 میلیون تومان در مرحله برگزاری مناقصه و واگذاری به پیمانکار است .

وی با بیان اینکه طرح احداث همزمان میدان و تقاطع در ملاسرا نیز با اعتبار 8 میلیارد و 400 میلیون تومان تصویب شده است و در آینده‌ای نزدیک ابلاغ خواهد شد،گفت: ساماندهی ورودی‌های شفت و بهسازی مسیرهای اصلی یکی از اولویت‌های دولت در این شهرستان است .

نماینده عالی دولت در شفت پروژه غرب نزدیک و آبرسانی به شهرهای شفت و احمدسرگوراب را یکی از خدمات ماندگار به مردم این سامان برشمرد و افزود:این پروژه با اعتباری حدود 10 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در ماه‌های آتی اجرایی خواهد شد .

محسنی با بیان اینکه دولت برای ارتقای شاخص آبرسانی در سطح روستاهای شفت نیز برنامه‌ریزی کرده است،یادآور شد: طرح آبرسانی به 52 روستای شفت در حال پیگیری و زمین این مجتمع آبی در روستای بداب آماده شده و عملیات اجرایی آن در بازه زمانی 2 تا 3 سال خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 3 دهنه پل در تالش محله، دستخط محله و خلیفان چماچا ساخته خواهد شد و یک رشته راه روستایی به طول 800 متر آسفالته می‌شود، ادامه داد: 3 ترانس برق در آزادمحله و خلیلان چماچا و خرطوم تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و 641 متر شبکه برق رسانی در برخی از این روستاها بهسازی و اجرا خواهد شد .

نماینده عالی دولت در شفت تکمیل مطالعات آبرسانی و حفر چاه در چماچا را یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی در این روستای گردشگری دانست .

محسنی با بیان اینکه 340 هکتار از شالیزارهای شهرستان شفت در سال جاری تجهیز و نوسازی خواهد شد،افزود:این شاخص در روستاهای خرطوم و چماچا به ترتیب 50 و 20 هکتار است .

وی در پایان خاطرنشان کرد:زیرسازی مسیر بقعه میرشمس الدین مژدهه نیز یکی از پروژه‌های بنیاد مسکن است که تا پایان سال انجام خواهد شد.